< Tilbake til oversikten

Kjeks fra sukkerfritt?

frøken sa for siden:

Ser inne på sukkerfritt.com at de selger ulike typer kjeks.

Stusser litt på om karboinnholdet kan være riktig når det er mest hvetemel i de?

Her er innholdet:

Sukkerfrie Peanut Cookies [156]

Vekt: 170 g

Ingredienser: Hvetemel, vegetabilsk olje, søtstoff (laktitol), peanøtter (18 %), nøttearoma, salt, hevelsesmiddel (natriumhydrogenkarbonat, ammoniumkarbonat), kanel, søtstoff (acesulfam K).

Næringsinnhold pr. 100 g: Energi 469kcal, Protein 3 g, Karbohydrat 13 g (hvorav sukkeralkoholer 7 g), Fett 6 g.

Hva tror dere??

lillemeg88 sa for siden:

jeg har også lurt litt på den samme.. når jeg regner på det, får jeg det liksom ikke helt til å stemme..
3x4 = 12
13x3 = 52
6x9 = 54
12+52+54 = 118 kcal
men det står jo at det er 469 kcal? noe som ikke stemmer tror jeg! jeg har faktisk sendt mail til sukkerfritt og spurt om dette for nesten en mnd siden, men har ikke fått svar enda..?! noen andre som vet???

Bestemamma sa for siden:

Det skal være 13x4 = 52

Ellers enig...her er det noe mystisk.....:confused:

Kanutten sa for siden:

Ingredienser blir jo ramset opp etter vekt.. Ergo er det størst vekt av hvetemel i disse kjeksene? Hvis peanøttene utgjør 18% dvs 18 gram pr 100 gram kjeks så MÅ det jo være mer enn 18 gram hvetemel. Og 18 gram hvetemel utgjør alene i allefall 11 gram karber og det er IKKE sukkeralkoholer!

lillemeg88 sa for siden:

ja, liten skrivefeil :P

frøken sa for siden:

Tenkte det var noe muffins her ja. Noen på ketolyse som har prøvd? Hva med ketosen?

Kitt sa for siden:

Jeg har aldri falt ut av ketose av disse kjeksene. Elsker dem og spiser et par stykker innimellom!

Kanutten sa for siden:

Akkurat som meg og denne dreamfieldpastaen. :p DEN takler jeg!

frøken sa for siden:

Kan kanskje prøve da, så at de hadde noen med sjokolade også, der sto ikke hvetemel først i innholdsfortegnelsen. Tenk å kunne ha med en pakke kjeks på tur da:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.