< Tilbake til oversikten

Hvilke grønnsaker bruker dere til middag?

Ju9ta sa for siden:

Redd jeg kan komme til å bli lei av blomkål og brokkoli etterhvert..:eek:
Selv om jeg moser de, blander de med middagen og prøver de ut i alle varianter.
Har til gode å prøve gratinerte grønnsaker, men d tenkte jeg å prøve på søndag :)

Furine sa for siden:

Kokte rosenkål (må vere renska for stilk og ytre blad) med plenty smør, salt, pepar og muskat. Nam!
Sellerirotstappe, også med godt med smør og muskat, og gjerne fløte.

Charlott sa for siden:

Her går blir det myyye i stekt sellerirot, definitivt sambos favoritt!
Han synes det blir som potet ;)

Nerthus sa for siden:

Elsker stekt champignon og lettkokt og deretter frest asparges med litt parmesan på! Pleier også å hive en håndfull mini-perletomater i panna på slutten så de blir myke.

Til daglig går det mye i lettkokt blomkål og broccoli (MAKS 5 minutter) - jeg klarer ikke disse grønnsakene om de blir overkokte... ugh... :)

I dag laget jeg feks blomkålsalat til den stekte baconsurrete kyllingfileten min :) (Kokt blomkål -maks 2 minutter, avkjøles i kaldt vann, 50/50 majo og CF, litt dijonsennep, litt sitronsaft, litt flytende natreen (smak til), masse gressløk, purreløk, vårløk - bland alt sammen - knallgodt!)

Camomilla sa for siden:

Grønne asparges stekt i panne med smør og grovt salt er veldig godt til mye. Spinatstuing er superdigg (spinat tint i smør i en kjele, tilsatt krydder og 1 boks filadelphia-ost). Og så er jeg glad i stekegrønnsaker som aubergine, squash og løk. Løk skal man jo være litt forsiktig med, men det smaker jo så mye at man ikke akkurat trenger mengder :)

LiMe sa for siden:

Blandet salat til hver middag, og som oftest lettkokt broccoli. Koker den såvidt i microen. Men mest salat.

frøken sa for siden:

Bruker ofte stekt løk sopp og paprika.
Er også veldig glad i blomkål og brokkolimos. Koker da blomkål og brokkoli i hjel, før jeg moser de. Smaker til med smør, fløte, salt og pepper, nam nam.

Bruker også salater.

Livsglede sa for siden:

Kokt brokkoli, smørdampa brokkoki m/ost, brokkolimos
Kokt blomkål, smørdampa blomkål m/ ost, blomkålmos, fløtegr. blomkål
Sellerirotmos, sellerifries, fløtegratinert sellerirot
Kokt rosenkål, smørdampa rosenkål, rosenkålmos
masse squash i alle former
soppstuing

Kommer ikke på mer i farta. Blir wok ofte og da putter vi jo i det vi har av grønnsaker:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.