Hvor nøye er dere til å regne ut og telle karbohydrater og hva ligger dere på sånt ca i det daglige?
Jeg har regnet ut via diett.no at jeg stort sett ligger på mellom 10 -20 karber pr dag. Det var da min tanke på hvor stort inntak dere andre har meldte seg:D
Jeg føler jeg har det sånn passe i fingrene etter å ha gått på lavkarbo i mange år, men for en uke siden gikk jeg tilbake til ketogent LCHF etter å ha levd Fedonsk lenge (har vært gravid og ammende) så nå er jeg nøye med veiing og utregning en liten periode frem til jeg får de ketogene fingerspissene tilbake igjen :)
Jeg ligger stort sett rundt 15-30 gram KH per dag.
Jeg mener å ha det i fingrene nå og regner med at jeg spiser omkring 15 g karber pr.dag (sjekker en og annen dag m stix). Så lenge vekta går ned gidder jeg ikke å regne på det. Men, det kan vel komme en dag at jeg må... Introduserer i allefall ikke nye matvarer eller nye vaner uten videre.:)
Jeg sjekker av og til og kommer ikke over 20 om jeg ikke går inn for det... jeg ligger gjerne enda lavere også.
Jeg prøver og finne mitt optimale kosthold for vektnedgang - men foreløpig har jeg spist lavkarbo så lenge at jeg er stabil på karboene, spiser nok litt lite protein - men fiiiin prosentandel fett ;)
Kjekt å se at dere stort sett ligger på det samme som meg:D
Jeg har også levd på lavkarbo en stund og sjekker ikke karbene i tide og utide, men har hatt en tid nå der jeg har kontrollert meg selv:D Det er da jeg fant ut at jeg lå på et greit karbonivå:D
Første i dag i dag, så jeg har jo egentlig ikke så mye å komme med her. Men i dag har jeg spist frokost og lunsj, før jeg telte med diett.no. totalen for alle fire måltidene kom på 11,7 og det vil jeg si er en bra første dag :)
Hei,hei et lite tips på å øke proteininntaket kjapt og enkelt er:
pisk 2 eggehviter med litt valgfri søtning, jeg bruker stevia med vanilje, når den er så stiv at du kan holde den over hodet:p så blander du inn en porsj. med proteinpulver valgfri smak, jeg foretrekker sjokolade og så nyter du du en enkel, mettende proteinmousse.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.