< Tilbake til oversikten

Trenger litt veiledning

Frøken_Lisemor sa for siden:

Hei. Jeg er ny i dette forumet og forholdsvis ukjent innenfor dette med lavkarbo. Men, jeg har lest litt og har nå holdt på i 3 dager, men lurer på om jeg faktisk får i meg for lite mat. Jeg har ikke telt hvor mye karbohydrater jeg har fått i meg, men valgt kun matvarer med meget lavt innhold, så jeg er innenfor mengden som er anbefalt i henhold til ketose. Men, jeg lurer på om jeg eventuelt får i meg for lite av de andre stoffene. Er overhode ikke sulten og føler meg i helt fin form. Ønsker å komme i ketose for å få en rask start på en vektnedgang. Kan det være at jeg faktisk spiser for lite eller er ikke det noe tema. Er det kun lite karboinntak som starter ketosen ? Håper på en tilbakemelding. :-)

Mithila sa for siden:

Nå har ikkje eg atikins som filosofi, så kan lite om den retningen,men viss du poster kva du et i løpet av ein dag, så vil det bli lettare å ta ei vurdering. :)

arnakristin sa for siden:

Hei,
…som Mithila sier så må vi nesten vite detaljert hva du spiser for å kunne komme med råd og veiledning.Atkin’s induksjon er ketogen og har mange likheter med ketolysekuren.
[color=#000000][/color]
Ett fint sted å strte å lese seg opp på lavkarbo her på forumet er å ta seg en tur innom denne tråden: Til alle nybegynnere på lavkarbo…
Atkin’s delen av forumet finner du her.

Nerthus sa for siden:

Det er som det sies - gi oss en dagsmeny eller to - så er det lettere å gi tilbakemelding :)

Jeg vil gjerne si at i starten på et lavkarbokosthold er det spesielt viktig og få i seg nok mat - og da nok fett. Dette fordi det tar litt tid før kroppen kommer i gang med forbrenning av kroppsfett og da hjelper det med fett i maten.

Hvis du er usikker på atkins - anbefaler jeg at du leser deg litt opp - det har kommet en ny-utgave av atkinsboka nå som jeg anbefaler på det varmeste :)

Edit - ser jo ut som om jeg bare repeterer arnakristin her ler - det betyr ihvertfall at jeg er ENIG med henne! ;)

Frøken_Lisemor sa for siden:

I dag har jeg spist til frokost: 3 skinkeskiver med en skive ost, lunch: 2 egg, litt salat med olje og en bit ost, mellommåltid: 2 egg med en ss majones og middag: broccoli, squash med ost gratinert i ovn samt 3 sorte oliven. Ut over det så har jeg drukket kaffe og pepsi max. Dette er vel sånn noenlunde tilsvarende de to foregående dager også. Takk for tilbakemeldingene :-)

Jabba sa for siden:

Velkommen til oss!

Nerthus sa for siden:

Jeg vil anbefale en del mer animalsk protein. Biff, bacon, entrecote, nakkekotelett, grillet kylling med skinn, laks osv. Minimum til middag hver dag, men gjerne litt til lunsj også :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.