< Tilbake til oversikten

kjære jazzvenner (og andre)

hede sa for siden:

nå skal jeg drive litt reklame for statskanalens P1. i kveld klokka 2102 anbefaler jeg alle å tune inn for programmet "Rundt Midnatt". Et meget hørverdig program med masse behagelig og avslappende musikk. enkelte, meg selv innbefattet, vil hevde at dette programmet er som balsam for sjelen...

lykke til med lyttingen, og gi meg gjerne en tilbakemelding om hva du synes.

mvh

Summer sa for siden:

Jeg kan ikke noe for det, men det er noe som skurrer i mine ører når jeg hører ordene jazz og behagelig og avslappende i sammenheng...:p

Kansje jeg har noe å lære på den fronten? :)

hede sa for siden:

det har du :p

finnes utrolig mange typer jazz, og jeg har hørt en del.. noe slitsomt og masse behagelig:)

mvh

Leena sa for siden:

Dessverre tiden har gått førbi, men eg elsker jazz...det er beste musik som fins!
[color=#ff00ff][/color]
Cootia Williams og Thelonious Munk: Round midnight...ahhhh...
[color=#ff00ff][/color]
Klem fra Leena, som er litt beruset av kvitvin...:o

hede sa for siden:

chet bakers samlealbum "best of chet baker sings". melankolsk, stemninsfullt og bare deiligt!

mvh

aveline sa for siden:

Jeg fikk S i musikk, takket være jazz, som var med for første gang, da jeg gikk på lærerskolen. En fantastisk lærer viste meg en vidunderlig, ukjent verden!!!!

Dette kunne jeg SÅ godt, at jeg visste HVEM som trakterte div. instrument. ( LItt pensum, sterkt utvidet av meg selv*)

Men - de beste musiserer i himmelen*....Gleder meg!!!

Aline sa for siden:

hørte på dette programmet natt til tirsdag :) (det går i reprise natt til tirsdag kl 03.00 (jet-lag.... hvem jeg??? :rolleyes: )
absolutt et meget behagelig program :ja:

Lise, du har ikke hørt rett type jazz ennå ;)
eller, har du hørt Eva Cassidy, Norah Jones og Silje Nergård? :)

men personlig liker jeg både rolig jazz og "bråkete" jazz :D
ikke så innmari glad i frijazz, men noe er kult.
av den "bråkete" jazzen (:p) så er storband favoritten! :D
:ja:

hede sa for siden:

hah, det var det jeg visste, det finnes opptil flere mennesker her inne med en utsøkt musikksmak:)

hede

Aline sa for siden:

jeg vet om enda flere her inne enn de som har skrevet her også :D
kanskje vi burde starte "jazz mot karbohydrater" eller noe? :p

Alfie sa for siden:

Å. Lise - du har en hel verden av musikkopplevelser til gode!!!

hede sa for siden:

da mine virtuelle jazzfrender, er det atter fredag. og da undres dere kanskje hva dere skal bedrive klokka 2102. fortvil ikke, hede har løsningen:

2055: fjernsyn av
2056: åpne en flaske hvin, hvit eller rød er opp til deg
2057: tilkall din kjære (for dem som har sånt...)
2100: radio på, program NKRP1
2101: hell i vin, og slapp av og kos deg/dere de neste 59 minutter

og etterpå, hvem vet hva som skjer... (for dem med en venn/venninne er det selvsagt opplagt, for oss andre, hmmm, litt kvalitetsnerding blir det vel).

hede

Summer sa for siden:

Kan du minne meg på det i kveld? :snill:

Har fått beskjed om å ha på høretelefoner, men siden dere sier det er så bra, så skal han jammen få høre han også... skal ikke ha noe av at jeg blir jazzfrelst alene her heller! :cool:

Det bør bare ikke gå utover "hvem vet hva som skjer" :p

Leena sa for siden:

Tusen takk Hede, at du halder oss jazz friker opptadert! :snill:

Ha en nyyyydelig kveld med god musikk! :smile:

aveline sa for siden:

Igjen...deilig slow-talk til jazz-Hede!!

Nei du..20.55 er tiden for å slå på ukens beste tv-prgram.."Nytt på nytt"
Så da er jazz-himmelen taus i heimen.
Men er det flere enn meg som reagerte på den sinnsykt herlige stemmen som avslutter den "Stortings"-serien hver mandag....Tror ho heter noe med Diana....
Og jeg som har fått sånn sans for Noora Jones.....og så synger hun mest country....det er litt morsomt... At JEG digger køntry!!!
(Bann i kjerka - jente!!)

Oj, tenker på alt snacksy jeg har liggendes i vinyl - på loftet!!
Cry Hebe, Cry!!!!

Aline sa for siden:

endelig fikk jeg tunet inn på p1 også :) deilig med litt annen musikk enn det jeg har tuta på i hele dag... stønn!!!!!! :rolleyes:

Summer sa for siden:

ingen som minnet meg på det.... :høh:

glemte det og fikk ikke hørt noe.....

ja, ja bedre lykke neste fredag! :)

Aline sa for siden:

det går i reprise kl 03.00 natt til tirsdag :p :D

hede sa for siden:

beklager lise, min feil. satt å så idol, og gikk rett over på radion. jeg tar hele skylda!:)

Alfie sa for siden:

Noen som har hørt Arve Henriksen? Ung, norsk jazztrompeter med en fantastisk lyd i hornet sitt.

Dette er min desiderte favoritt for en søndag morgen i ro og fred med kaffekopp og pc:sakuteiki

Aline sa for siden:

han spiller i bergen innimellom, men jeg har ikke kunnet gå på en konsert ennå... har alltid kræsjet med noe, men snart :) :D

Alfie sa for siden:

Anbefales

Alfie sa for siden:

:D Jaga Jazzist hadde kick-off for Europa turne og ny skive på Cosmopolite igår. FANTASTISK trøkk!!! Flere enn meg som var der, kanskje?

Aline sa for siden:

sukk I wish..... drømme

hede sa for siden:

har ikke hørt nei, men den er nå bestilt og ventes inn (forhåpentligvis), før neste helg. (harstad har ikke de mest velassorterte plateforretninger... men service det har de)

hede

Summer sa for siden:

Det er vel jazz på radioen nå? Hvilken frekvens må jeg stille inn på?

Aline sa for siden:

psssst... p1, men det er vel litt sent nå, ja :p

Alfie sa for siden:

OSIBISA speller på Cosmo og jeg er IKKE DER fordi jeg er BLAKK :sint: :sint: :sint: :sint: :nedfor: :_oppgitt: :hylgrine:

Aline sa for siden:

:klem: :klem:

jeg føler med deg!!!!!!

:klem: :klem:

Alfie sa for siden:

Det vet jeg du gjør. Takk :hylgrine: :hylgrine: :hylgrine: (fordi jeg er rørt)

hede sa for siden:

Kjære Jazzvenner,

på tide å minne om det fantastiske program "Rundt Midnatt" på radioens P1 klokka 2102 i kveld.

her er spillelista, og som dere ser, MYE snadder for musikkelskere...

Albertine sa for siden:

Så jeg Arve Henriksen nevnt? Tenk, jeg KJENNER ham! Liten og søt og en trompet dyppet i fløte. Han gikk jazzlinja på konservatoriet i Trondheim i hine hårde dager, og vi groupiser hang rundt gjengen med salige blikk. Vi gikk jo bare musikklinja på videregående... Men jeg gikk i samme klasse som Solveig Slettahjell, og HENNE ble det jo ordentlig jazzer av! Elsker jazz, og særlig storbandvarianter som vi kan spille i korpset. :sikle:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.