Skal på sykehuset for en Koloskopi i morgen, og tok første dose Picoprep for nesten 4 timer siden...trodde jeg ville få voldsomme utblåsninger jeg, men nei, er som jeg pleier. (diare...vært på toa 6 ganger så langt i dag, men ingen store utblåsninger). Skal det være sånn?
Hei. Jeg hadde en koloskopi før jul i fjor, og måtte gjennom samme tømmeregime. Jeg brukte riktignok et annet middel (endofalk) som skulle tas over kun 3 timer, men det har jo samme oppgave. Min erfaring var at det tok en del tid før det virket, og da det først kom i gang fortsatte det jevnt utover kvelden til tarmene var helt tømt. Hadde ingen slike "kjempeutblåsninger", men mer som tynn diaré.
Ønsker deg lykke til med undersøkelsen i morgen! :)
Vil bare ønske deg lykke til i morgen :) Har gjennomført kolonskopi selv, og det er jo noe ubehagelig, viktig å slappe godt av så går det greit. For meg hjalp det at jeg kunne SE på skjermen selv så jeg ble litt avledet :)
Dop er fint (jeg ble ikke tilbudt en gang...). MEN jeg lærte at jeg har en helt utrolig evne til å "puste med magen" i litt utfordrende situasjoner - og det går jo så raskt - disse folkene har jo gjort dette MANGE ganger før man kommer inn :)
Gastro syntes jeg faktisk var litt verre... uffa mei ler (rapte og siklet og fy... ler mer)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.