cathrin09 sa for siden:
Finner ingen plass hvor det står ...
Hvordan skal fordelingen være?
Er 167 cm og 64-65 kg.
Skal tilbake på match-vekta mi som er 56 kg.
Trener 3 ganger i uka.
Tåler ikke gluten og ikke melkeprodukter ....
cathrin09 sa for siden:
Finner ingen plass hvor det står ...
Hvordan skal fordelingen være?
Er 167 cm og 64-65 kg.
Skal tilbake på match-vekta mi som er 56 kg.
Trener 3 ganger i uka.
Tåler ikke gluten og ikke melkeprodukter ....
Photobscura sa for siden:
Om du sikter mot ketolyse, så bør energifordelinga være ca 5% kh/20% proteiner/75% fett.
Nerthus sa for siden:
Du er ikke spesielt overvektig - så vær forberedt på at dette kan ta litt tid :) Bruk [url]www.diett.no[/url] som hjelpemiddel til å regne ut fordeling av næringsstoffer feks.
Photo spiser heller ikke melkeprodukter så vidt jeg husker, så det går fint på lavkarbo :) Finn de naturlige fettkildene som olje, majones, smør, avokado, kjøtt med naturlig fett i seg (entrecote, nakkekotelett, kotelett med fettrand, kylling med skinn osv), laks, makrell mm.
I tillegg anbefaler mange cocosa som er kokosfett - mange bruksmuligheter, søk opp på forumet :)
Photobscura sa for siden:
Eller: Du er IKKE overvektig. Jeg er like høy som deg, og veier åtte kilo mer, uten å kunne sammenligne kroppstype, og at jeg er ti år eldre enn deg, og jeg kan vel heller kategoriseres som "ikke spesielt overvektig", relativt slank egentlig. Bare sånn til etteretning, altså. Lavkarbo er nemlig genialt sånn sett, det er vektregulerende, sånn at det skal en del til før du blir undervektig. Gitt at du spiser fornuftig. Men med det sagt så er et lavkarbokosthold i en eller annen form bra for alle!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.