Icandoit sa for siden:
Jeg fryser veldig når jeg er i ketose - kan noen forklare hva kommer det av? :blomster:
Icandoit sa for siden:
Jeg fryser veldig når jeg er i ketose - kan noen forklare hva kommer det av? :blomster:
Sbond sa for siden:
Har bare boka til Torkil (ketolyse) og der står det at mange opplever å bli varmere pga fettforbrenningen som skjer i kroppen..
Kanskje du har fått så lite fett at du begynner å fryse, hehe, neida, jeg vet ikke;P
Furine sa for siden:
Eg fraus mykje i vinter, og var då i ketose. Veit ikkje heilt kva som gjer det. Vanlegvis seier jo folk at dei svettar av å vere i ketose. Eg sov med ullkle, under dundyne!
Mariekjeks sa for siden:
Jeg kan ikke forklare hvorfor det skjer, men opplevde det samme selv denne gangen. Holdt på å fryse i hjel de første 2-3 ukene :confused:. Skikkelig merkelig, for tidligere når jeg har vært i ketose har problemet definitivt vært motsatt!
Men, det varte som sagt bare 2-3 uker. Etter det ble ting normalt igjen. Nå merker jeg ingenting, hverken kulde eller varme.
Regret sa for siden:
Det kommer nok av alt vannet du drikker :)
Mariekjeks sa for siden:
Hehehe! Jeg også! :D
Furine sa for siden:
Eg har helt i meg ganske mykje vatn ja, og gjerne då kaldt vatn. Kan vere det.
Mariekjeks sa for siden:
Hmmmmm. Er ikke sikker på om jeg er enig i vanndrikkingshypotesen ;)
Dette er fordi jeg a) ikke drikker mindre vann nå enn jeg gjorde for en måned siden, og b) da frostriene sto på som verst drakk jeg bare lunkent vann og urtete. Klarte ikke å få i meg kaldt vann da jeg trodde jeg skulle fryse i hjel...:p
Livsglede sa for siden:
Min teori på at du fryser er at du går ned i vekt:D Forbrenningen er på topp og du har ikke mer energi igjen, da løser kroppen det med å gi signaler til hjernen om at her mangler energi, så du opplever det som frostkuler/frysing, men er ikke dokumentert dette altså, bare min teori. Så kanskje du trenger mer fett?
Sandra35 sa for siden:
Jeg fryser skikkelig også. Er i uke 2. Stortrives jeg da... selv om jeg nærmest hakker tenner. Spiser masse god mat og greier - perfect :D
mayor sa for siden:
jeg synes og jeg fryser masse de gangene vekta beveger seg nedover:D
Icandoit sa for siden:
Takk for svar - greit å vite at det ikke bare er meg! ;) Men jeg lurer nå fortsatt litt på hvorfor det skjer. :)
Regret sa for siden:
Kanskje det er kroppen som sparer på energien? Da blir man kald..
thtu sa for siden:
Håper jeg også fryser når jeg kommer i ketose, er lei av og alltid være så varm og svett
Iza sa for siden:
Hei.
Jeg fryser også veldig i perioder. Er slitsomt, men det vises på vekta. Jeg går mest ned de dagene jeg fryser. Jeg syntes det hjelper å trene, for da får jeg i gang blodsirkulasjonen og jeg får en grunnvarme. Mer fett er også bra. Min teori er at det blir stor forskjell på energi inn og ut, og at kroppen har høy fettforbrenning, men har litt lite energi å ta av.
Jeg spiser bare mer fett og trener altså, så blir jeg bedre i kroppen. Man må bare kle på seg:) Jeg har fryst i noen dager nå, og er bedre i dag etter en deilig grillribbe med masse fett:)
Iza
Spinnerette sa for siden:
Jeg frøs masse de første ukene i ketose! Merker ikke stort til det nå lenger, dog. Snåle greier...
Ashley sa for siden:
Ble heller ikke varm av ketose, kjempe kald. Er ikke i ketose lenger, men fryser fortsatt:p
Hønemari sa for siden:
Kjenner meg også litt småkald og har lurt på hvorfor. Nesten som de gangene jeg sulteslanka meg og fikk litt nedsatt forbrenning. Men nå sulter jeg ikke! Mister heller ikke vekt, men hadde ikke forventet det heller.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.