< Tilbake til oversikten

Hard mage

warner sa for siden:

Noen som vet hva jeg kan spise mer av for å få løsere mage? Jeg må på do men føler at det er for stort det som skal ut. Høres dumt ut men det er sånn jeg har det nå. Får lissom ikke trykt det ut. Aldri hatt det før. Det ble gradvis verre etter jeg begynte med ketose. Gode tips mottas med stort takk.

Furine sa for siden:

Et du nok feitt? Det kan hjelpe mot hard mage.

Eg har ikkje slike problem, men eg har høyrt folk seie at linfrø blautlagt i vatn skal hjelpe.

warner sa for siden:

Ja, ligger mellom 130-200 g fett om dagen. Det går i mye bacon, ost..

Kitt sa for siden:

Nok fett, væske og bevegelse er viktig!:D

Om du scroller heeeelt nederst på siden her, finner du mange tråder om samme tema! Du finner nok et råd som virker for deg der et sted! :)

Hildemor på slanking sa for siden:

Jeg synes en skje cocosa gjør godt for magen. Ellers så stemmer det at linfrø oppbløtt i litt vann er veldig effektivt. Masse vann og fiber fra grønnsaker er avgjørende for meg for å holde magen i gang;)

Jabba sa for siden:

Prøv Gerds fløtegrøt....

lillemeg88 sa for siden:

ting som har funket for meg er:

• cocosa i te/kaffe
  • en kopp sterk kaffe
  • fløtegrøt
  • psylliumfrø i vann (la det stå en ca en time) om morgen og kveldn

ikke alt på en gang da så klart :P

warner sa for siden:

Jeg skal prøve cocosa og psylliumfrø. Takk for svar:) Går til innkjøp av vitaminer/mineraler også. Tviler på at jeg får i meg all vitaminer jeg skal ha med den kosten her. Men alt for helsa. Går ned 1 kg i uka. Gått ned ca 14 kg nå:) skal ned til 75 kg. Har igjen 12 kg:-)):D

Rin sa for siden:

Det eneste som helt garantert løsner på magen min når det er nødvendig er det "mindre sunne" alternativet - sjokolade søtet med maltitol. :p Da skal det ikke mye til før jeg løper til toalettet, heller...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.