Charlott sa for siden:
Og OM noen har testet, blir det veldig sellerirotsmak?
Ser for meg å skjære tynne sellerirotskiver, event trekke dem litt først for å få de skikkelig myke for så å legge dem lagvis. Eller noe slikt :p
Charlott sa for siden:
Og OM noen har testet, blir det veldig sellerirotsmak?
Ser for meg å skjære tynne sellerirotskiver, event trekke dem litt først for å få de skikkelig myke for så å legge dem lagvis. Eller noe slikt :p
Mithila sa for siden:
Til moussaka vil eg anbefale å bruke aubergine, kjempegodt! Dessuten er det jo det grekerane brukar opprinneleg, poteter er jo den norske varianter, ikkje så godt i det heile tatt! Viss du vil ha ein oppskrift, kan eg poste den her inne?:)
Klistine sa for siden:
Hva smaker egentlig aubergine??
Furine sa for siden:
Ganske lite, det tek vel gjerne smaken frå det du lagar den saman med, kvitløk etc. Er ikkje så veldig glad i konsistensen på aubergine sjølv, så eg brukar det ikkje så mykje.
Kitt sa for siden:
Modern har små sellerirot- biter i lasagne, ikke som plater, liksom, og det er utrolig godt!:sikle:
Charlott sa for siden:
Jeg synes også aubergine er knallgodt i moussaka!
Men, jeg har ikke helt fått sambo til å like det enda, var derfor jeg funderte på å prøve med sellerirot :)
Har en liten plan om å snike inn litt aubergine sånn litt om litt, ser ikke bort fra at han liker det, at han bare ikke helt vet det enda :p
Er forøvrig konsistensen og ikke smaken som er problemet....
Må gjerne poste oppskrifta! :D
Da skal jeg sannelig prøve, Kitt, kommer tilbake med rapport når sambo har smakt :p
Furine sa for siden:
Nettopp, det eg også meiner. Eg et det jo, det smakar jo greit, men konsistensen altså, den er ikkje heilt mi greie.
Charlott sa for siden:
Er enkelte ting som bare skjærer seg helt.... jeg klarer virkelig ikke konsistensen på rosiner jeg....
Kan ikke tenke meg noe mer ekkelt enn å tygge rosiner... grøøøøss
marjusen sa for siden:
sambo takler ikke konsistensen på sopp... hehe
<insert_scary_name_here> sa for siden:
Har ikke prøvd sellerirot i lasagne, men hvis det du er ute etter er lasagneplater kan jeg virkelig anbefale squash. Skjær med ostehøvel, legg på tørkepapir og dryss salt over. Det gjør jeg gjerne noen timer i forveien, så får jeg ut mye vann. Tørker av dem med tørkepapir flere ganger. Da får jeg også vekk endel av saltet, du skal ikke stryke med når du spiser maten ü
Mithila sa for siden:
Det var eit godt tips, thanks!:)
<insert_scary_name_here> sa for siden:
Start med squash'n nederst, det blir best er min erfaring. Foretrekker en oppskrift uten ostesaus, men hvor jeg heller litt fløte oppå etter å ha lagt squash og saus lagvis. Snaddermat, og veldig god dagen derpå!
Charlott sa for siden:
Har lagd med squash, den måtte jeg spise selv ;)
Er så fornøyd med at han klarte å kutte ut både potet, pasta, brødskive og brunost så jobben med å lage noe godt av det han liker får jeg foreløbig bare ta :p (så snikinnfører jeg litt skumle ting etterhvert :cool: )
Kanutten sa for siden:
Skal lage i dag! Og jeg tror det blir knall! Det ER faktisk utrolig lite sellerismak på rota i forhold til stengene. Fløtesellerirot gratinert med ost er i allefall knallgodt! Og de som testet spurte hva slags poteter jeg hadde brukt siden disse "potetene" smakte så mye bedre enn vanlige poteter. :lol:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.