< Tilbake til oversikten

Døde av hjerteinfarkt?

Sjokoholiker sa for siden:

No har gubben også startet med ketolyse, og i går på jobben fikk han høre at dette må han være forsiktig med, og at han som "fann opp" dette døde av hjerteinfarkt?!? er det noe i det eller? og uansett, en kan jo dø av hjerteinfarkt uansett mat vel? også står det jo i boka at fett er ikke farlig, men fett med sukker er farlig. Hva kan en si til sånne tvilere som bare MÅÅ fortelle om hvor farligdette kan være? (tilog med legen til venninna mi sa at dette er livsfarlig!! men kunne ikke si noe mer liksom..)

mamma87 sa for siden:

Atkins døde ikke av hjertesykdom nei

Zincite sa for siden:

Her er en kort forklaring på hva som skjedde da Atkins døde som følge av en ulykke.

LenaBeatrice sa for siden:

Kanskje kan det også berolige deg å lese bloggen til Espen Rostrup?:

espenrostrup.com/

Han blogger om lavkarbo og er blant annet Lege ved Hjerteavdelingen, Haukeland Universitetssykehus.
Akkurat nå leder han en lavkarbostudie.

Ashley sa for siden:

Takk for slik info, greit å vite. så ironisk da. typen min fortalte meg at han leste en plass om en ung jente som falt i koma av ketolyseaktig LCHF diett:confused: huff. vet ikke om man skal tro på alt.

jeg har gått over til south beachen. mer karber fikk fart på min vektnedgang.:)

Georgine sa for siden:

Man skal absolutt ikke tro på alt, man skal be om dokumentasjon.

TrillTrall sa for siden:

Som om det ikke er noen på "vanlig" mat som får hjerteinfarkt liksom...

Men som de andre sier - Atkins døde ikke av hjerteproblemer nei.

Nicpins sa for siden:

Du/dere trenger ikke kalle det hverken ditt- eller datt-dietten, det har jeg slutta med for lenge siden, gadd ikke diskutere med alle idiotiske forståsegpåere... :rolleyes:

Jeg sier bare at jeg har gått over til å spise ren mat uten sukker, og at jeg spiser kjøtt, fisk, grønnsaker, egg og meieriprodukter. INGEN tullinger får seg til å hevde i fullt alvor at dette er usunt og at man kan dø av det :D Det meste handler om hvordan man vinkler det.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.