Kanskje sa for siden:
Har forstått det slik at man bør spise mest mulig ren mat. Vil det si at sauser av fløte, rømme , cf ikke er bra? Bør man spise kjøttet bart da? og tørre grønnsaker ved siden av?
Kanskje sa for siden:
Har forstått det slik at man bør spise mest mulig ren mat. Vil det si at sauser av fløte, rømme , cf ikke er bra? Bør man spise kjøttet bart da? og tørre grønnsaker ved siden av?
Modezty sa for siden:
Med ren mat så menes det vel det som ikke er "ferdigmat" som toro gryter, supper etc. Fløte, rømme, cf etc. er det jeg vil karakterisere som ren mat. Mat du vet hva er.
Ikke alltid man vet hva man spiser når man kjøper ferdigmat :)
kamp sa for siden:
Som Modezty sier så er det mat laget fra bunnen av. Som ikke er laget av e stoffer og aroma stoffer.
Eks bearnaise saus.. En pose inneholder gjerne:
Modifisert stivelse (potet, mais), melk, hvetestivelse, sukker, vegetabilsk fett, salt, smaksforsterker (natriumglutamat, dinatrium-5'- ribonukleotider), syre (sitronsyre), stabilisator (xantangummi, guarkjernemel, johannesbrødkjernemel, natriumalginat), løk, estragon, persille, druesukker, farge (betakaroten, paprikaekstrakt), aroma, krydder, maltodekstrin.
Mens en "ren" og ekte bearnaise saus: eddik, løk, hvitløk, estragon, egg, smør, sitron og andre naturlige matvarer.
Så bland sammen og lag så mange sauser du vil :)
Kanskje sa for siden:
Ok, kanskje jeg tenker feil da??
Trodde det betydde at jeg skulle spise bare rene varer som grønnsaker og kjøtt, og ikke meieriprodukter, untatt smør. Og at det skulle få vekten til å gå fortere ned. :confused:
Gracella sa for siden:
Har du fått tak i ketolyseboken enda??
Svarene på det meste du spør om, står jo der - og forklaringen på hvorfor ting virker eller ikke virker...
Oppfordrer deg virkelig til å ta deg en tur på biblioteket og få deg en bedre basiskunnskap ;)
Som du sier i en annen tråd, så tror du at du gjør noe galt. Les en bok eller to først og så kan du lese tråder igjen :)
Kunnskap er viktig og nøkkelen til suksess ;)
Kanskje sa for siden:
Jeg har boken, men ikke her. Har lest i den også , men syntes noe var litt vanskelig å forstå. Får ta en kikk igjen :-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.