< Tilbake til oversikten

Hilser på

Makka Pakka sa for siden:

Hei! Enda en Skaldeman entusiast her :) Leste Skaldeman for første gang i 2009 og har levd delvis lavkarbo siden da...Det gjorde iallefall sitt til at vekta stoppet opp og holdt seg stabil. Siden 6.januar i år har jeg levd mitt "nye liv" under Skaldemans filosofi, og har så langt gått ned 9 kilo og 30 cm rundt omkring på kroppen (9 av dem rundt midjen...jooohooo...og nesten like mye over bysten...ikke fullt så jooohooo,men men..).
4-5 første ukene var slitsomme siden vekt og cm gikk opp og ned annenhver uke, men stakkars kroppen har jo vært på karbokjøret i 35 år, så hva annet kunne jeg forvente? Alt har stabilisert seg nå og jeg går jevnt og trutt nedover. Deilig!

Har nå bare 500g igjen for å komme litt under 100, men siden jeg et par dager nå har opplevd værste pms siden desember, tror jeg at jeg må vente til neste uke med å se at de forsvinner...hehe.
Skal komme meg inn i veietråden også etterhvert. Ser det er mange flinke folk her, og det er jo alltid godt å være flere til å støtte opp om hverandre :)

Charlott sa for siden:

Så flink du har vært!
Hjertelig velkommen hit og lykke til videre! :D

Snorkfroken76 sa for siden:

Hei Makka Pakka! Så flink du har vært da! Trivelig med flere Skaldeman-entusiaster her! Lykke til videre:)

Aline sa for siden:

Velkommen hit :heia:
Du har gjort en flott jobb så langt, dette blir bra!

Mithila sa for siden:

Gratulerer! Du har vore flink!:) Kva modell har du fulgt? Har du tips? Eg går knapt ned i vekt, og skulle gjerne fått fart i sakene :)

Aline sa for siden:

Dette er nok det beste tipset :) Ting kan ta tid og kroppen stopper litt opp innimellom. Gi det en uke :)

Mithila sa for siden:

Har gitt det mange veker etterkvart ;)

Aline sa for siden:

Jeg skjønner at det tar på å stå stille altså :)
Har du prøvd en "skaldemansk sommer" ? Han skriver om det i GI-null :)
Jeg husker ikke nøyaktig hva han anbefaler.

Makka Pakka sa for siden:

:blomster:
Mithila, jeg har nok ingen supertips å komme med. Det eneste er at tålmodighet lønner seg. Prøving og feiling kommer man ikke utenom.
Jeg spiser både fra 25+ og 50+, pluss at jeg bruker noen av Annika Dahlqvist sine oppskrifter.
Første uka jeg holdt på spiste jeg hele tiden ...frokost,mellommåltid,lunsj,mellommåltid,middag,mellommåltid og jammen spiste jeg ikke kvelds også. Jeg var sulten støtt!!! I ettertid har jeg tenkt at det sikkert var kroppen som skrek etter karbohydrater og gjorde meg sulten i håp om å få noe søtt. Men det gikk over, og nå er jeg såpass stabil at en sen frokost/tidlig lunsj (brunsj?), middag og eventuelt et par osteknekker til kvelds holder i lange baner. Noen dager er jeg mer sulten og da spiser jeg mer.

Ellers er jeg kanskje av de heldige som synes det er helt greit å være ensidig i kosten. Denne uka som har gått har jeg levd på fakirbiffer siden mannen har vært bortreist. Veldig enkelt og greit.

Jeg håper du ikke gir opp. Gi det en sjanse i 3 måneder.

Mithila sa for siden:

Vil jo ikkje gi opp! :) Eg har uansett fått mindre hovudverk, mageverk osv sidan eg starta i januar. Men fekk vite at eg er laktoseintolerant i dag, så nå lurer eg på om eg ska ta vekk alle meieriprodukt ei stund, og så føre ein og ein ting tilbake, håper jo eg kan ete ost og rømme i alle fall! Skal også nå ha ein periode med mindre grønnsaker, sjå om det har betytning. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.