Jeg lurer på om noen vet om øvelser jeg kan gjøre som fyller inn den dumpen jeg har imellom hoftebeinet og låret, så kroppen min kan bli mer timeglass som til venstre? Håper noen forstår hva jeg mener. :confused: Jeg misliker den innhulingen der ganske mye, derfor håper jeg trening kan gjøre noe med det. :)
Jaaa! Jaikes! Har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt, men har samme problem. Har vært kilde til stor frustrasjon over mange år, og ikke før nå skjønte jeg at det har med plasseringen av hoftene å gjøre :p
Har alltid tenkt at hvis jeg "bare går ned et par kilo til" så vil det jevne seg ut, men hvis det skyldes plasseringen,så.... Hmmmm, mulig jeg får til å slappe litt mer av i forhold til de siste kiloene nå :)
Samme her. :rolleyes: Det går liksom ikke bort uansett, og jeg har ikke tynne lår eller liten rumpe så det blir liksom en sånn tydelig dump innover, blir litt små irritert over det, siden har det ikke vært for mine høye hofter så har jeg vært timeglass. :( Føler klær ikke sitter like godt på meg som hos andre. :rolleyes: Får bare så lyst till å sage av beinet, haha, men da mister jeg sikkert min markerte midje siden hoftene blir mindre. :( Vil jo ikke det heller, ahh mareritt. :p:p
Hei!!! er vist en stund siden denne tråden ble startet, meeenn her kommer i allefall et svar på spørsmålet.! ved og trene markløft, knebøy og utfall med og uten å krysse bena, og utfall ut til siden så kan en få mer muskler i (humpen) mellom hoften og låret..:) ellers så kan det vist det er mye/endel fett på hoftene som går ann å slanke bort være greit med elpse/cross trainer maksinen den tar i allefall mye på hoftene mine..:)
håper ikke svaret kommer alltfor seint..:P :)
Samme figur som meg, men jeg har litt mer kjøtt på beina da :)
man kan jo ikke endre det at man har høye hofter, så med det får man ikke timeglassfigur.
Tror heller vi må godta at vi er skapt som vi er jeg ;)
Jeg mener på jeg også har høye hofter, får sånn kan ja, mellom hofteben og lår, men det er når ejg har mye fett på kroppen. Gjevner seg fint ut her når jeg bare blir kbitt "puklene" mine :p
Har du høye hofter og den dolpa som det er snakk om her, så forsvinner ikke dolpa med vektnedgang.
har ikke et gram fett der jeg altså, dolpa er der uansett.
Jeg har vært veldig tykk og da så man ikke den dolpa der, var ikke klar over den selv jeg pga kroppsfasongen min forsvant i alt fettet.
Orker ikke gå rundt og ergre meg over at kroppen min er skapt som den er da. Det er ikke noe å gjøre med kroppsfasongen uansett, så da bruker jeg heller energien min til andre ting :p
Ift fettfordeling er dette desverre mye hormonelt jmf at menn og kvinner legger på seg ulike steder. Menn får den typiske ølvommen, kvinner får mer rundt hofter\lovehandles og nederst på magen. Lavkarbo kombinert med trening av spesielt sidemusklene i magen www.youtube.com/watch?v=xKglcf6r7Gw kan være til hjelp.
Elise_131: I og med at det omtrent ikke finnes muskler der finner jeg dette rart, øvelsene du nevner er gode, men i hovedsak for å øke muskelvolum rundt lårene (både frem og bakside) og stramme opp bakdelen :)
Hilsen fysio og personlig trener :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.