Det er kommet en ny fiberRik med linfrø i butikken, den inneholder 2,7kh pr skive, 33gr pr 100gr og 31% kostfiber. Hvis man kan trekke fra kostfiber på kh, kan vi da regne med at det er 2 gr kh pr 100gr? Og kun 0,1gr kh pr skive? I så fall er jo dette gode nyheter for oss;) Prøvde å søke i matvaretabellen, men fant ikke noe der. Noen som kan noe om dette som kan hjelpe meg?
Det varierer veldig fra person til person om man kan spise sånt og fortsatt gå ned i vekt, du må nesten bare eksperimentere på deg sjøl. Personlig kunne jeg ikke spise noe som helst med hverken fiber eller frø eller noen ting de første tre årene for da stoppa vekta DØNN med skrikende bremsespor... :D
Ok, ja jeg får prøve meg fram;) har spist den med solsikke til nå, og gått ned 8 kg på to mnd, så jeg tror jeg tåler det. Spiser en eller maks to pr dag. Den med linfrø smaker foresten fantastisk! Hadde på masse majones, to skinkeskiver, en stabel med ost og masse agurk, veldig mettende;) Anbefales til de som tåler det;)
Æsj, hvis jeg vil gå nedover, kan jeg bare droppe tanken på å spise noe sånt. Blæh. Det gjelder alt som i det hele tatt ligner en brøderstatning...
Det er riktig som det blir skrevet over her- kostfiber er trukket fra på norske matvarer.
Nei, jeg kan spise nøtter og sjokkis og sånt. Men jeg mistenker at brøderstatning fortrenger fettrik mat for meg, at det kanskje er derfor det stopper opp. Eller - stopper ikke helt, men det går veldig sakte sammenlignet med perioder uten. Skjønner ikke helt hvordan det henger sammen, men ikke så mye å gjøre med
Hahaha, nå lo jeg godt. Tusen takk, det trengte jeg i dag!
Sikkert individuelt ja, og så er det gjerne summen av "juksemat" som gjør om det funker eller ikke. Jeg har kutta alt av kunstig søtning, sjoko, rømme, fløte.. og da går det fint med et knekkebrød for dagen. Hadde jeg spist sjoko som noen nevner over hadde det ikke gått. Prioriteringssak
Jeg kan spise lapper som er lagd av bare egg og ost.
Det jeg IKKE kan spise er erstatningsbakverk av soyamel eller bakemiks, og alt som inneholder frø, nøtter, fiber osv.
Jeg har valgt å spise lavkarbo for rsten av livet fordi det holder meg frisk og proppfull av energi, og de siste fire årene har jeg spist bare kjøtt, fisk, grønnsaker, egg og meieriprodukter. Men etterhvert så blir man et råskinn på å lage mat på denne måten og jeg klarer å lage omtrent hva det skal være med bare disse ingrediensene. :D Men ikke bakverk og kaker, naturligvis, men jeg har aldri vært spesielt glad i disse tingene heller... Jeg ble 40 kilo overvektig bare ved å følge Statens ernæringsråd, jeg. "Sunt og lett og grovt og fiber og fem om dagen, og fett er farlig" liksom, gaaaah! ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.