< Tilbake til oversikten

Mimrekveld for "erfaren" lavkarbo-slanker

#1

Carbokiller sa for siden:

Jeg kom plutselig på at et eller annet sted i dette kaoset jeg lever i så er det et lite hefte med bilde av en mann med alt for stor bukse på. Dette heftet lover deg hurtig og effektiv tap av kiloene ved å spise mindre enn 40 karbohydrater pr. dag. Jeg kom over det som 16 åring på et mammutboksalg i Sandvika og fordi jeg slet allerede da (var egentlig helt normalvektig men...) kjøpte jeg det og startet sporentreks på dietten.

Artig å tenke på at allerede da var jo lavkarbohydrat-dietter lansert i Norge, men tviler på om det var noen andre enn meg som kjøpte denne lille boken.

Det jeg fort oppdaget var jo at det var knalldyrt og helt umulig for en ungdomsskoleelev som bare tjente penger ved å sitte barnevakt å kun leve på kjøtt, fisk og egg. Så jeg ga opp etter noen uker. Men jeg husker jeg gikk sinnsvakt mye ned i vekt. Jeg lurer faktisk på om det var Atkins som hadde skrevet den.
Litt artig å tenke på. Håper jeg finner boken en dag.Hvis jeg rydder masse, så gjøre jeg nok det!


#2

Silvandar sa for siden:

Jeg tipper dette var "Slank på steinaldermat" av Jon Henriksen("Q-Jon") og Stig Bruset? Disse var tidlig ute, men slo aldri igjennom med det de fremmet en gang i tida :)


#3

Carbokiller sa for siden:

Nei, definitivt ingen av dem. Det var en bok som jeg mener kom fra "over there" et sted. Skal finne den en gang...


#4

Nille sa for siden:

...var i1980 gjennom "Helseforeningens slankebok". Det ble den gangen kalt "Det profetiske kosthold" med max 8 karber til dagen. Via svoger i USA fikk jeg tak i Atkins Diet Revolution for å lære mer. Jeg har fremdeles helseboka, men Atkinsboka lånte jeg bort og fikk den aldri igjen......


#5

Skorpia sa for siden:

Spennende å høre dette her,for jeg hadde en tante som drev alle tenkelige kurer i sin tid.

Kanskje en av disse eggekurene hun hadde var en av dem???????
Hun klarte aldri å bli slank igjen, Ville vært rundt 90 nå,men døde for et par år siden. Begynnte vel slanekurene for flere mannsaldre siden så hun var også innom en kjekskur i sin tid,som siden ble forbudt fordi den viste deg å inneholde Amfetamin. Men det var vel en av de som viste seg å være virkelig virksomme:-))


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.