100til75 sa for siden:
Har leggkramper hver eneste natt, tar magnesium tilskudd. Hvordan mat er det som inneholder magnesium som vi på ketolyse ikke spiser???
100til75 sa for siden:
Har leggkramper hver eneste natt, tar magnesium tilskudd. Hvordan mat er det som inneholder magnesium som vi på ketolyse ikke spiser???
Vibeke-67 sa for siden:
Tar du nok magnesium? Kanskje prøve en pille mer og se om det hjelper?
Timiane sa for siden:
Har det oppstått etter du begynnte med lavkarbo er det nok mangel på magnesium. Jeg bruker 600 mg i døgnet. Det er ikke alltid en tbl er nok.
Håper det ordner seg for deg:)
Zincite sa for siden:
Det kan være at kalsiuminntaket ditt har økt.
Anbefaler denne artikkelen for litt mer informasjon om magnesium.
100til75 sa for siden:
Takk
100til75 sa for siden:
Har kjøpt tablettene på ketolyse.no tar de hver dag.
Maskotten sa for siden:
Tar du kaliumtabletter også fra ketolyse da kanskje? Jeg fikk også kramper i hele kroppen da jeg begynte på kuren for noen år tilbake, tok magnesium uten effekt. Men når jeg fikk i meg kalium så forsvant krampene..
Om du ikke tar kalium allerede, så er det kanskje verdt et forsøk :)
HappyMe sa for siden:
Et tips mot når leggkrampene slår i er å dytte hælen fra seg så godt som mulig, slik at man strekker på hele benet. Det er vanskelig siden musklene bare vil strekke seg sammen, men når de først klarer det slipper krampen helt opp. Mye bedre enn å slite seg gjennom minutter med leggkrampe.
Visste ikke om dette trikset før en yogainstruktør fortalte det til en venninne, og jammen fungerer det også :D
Livsglede sa for siden:
Ja leggkrampe er noe "dritt" ubehagelig er det også. Min egen erfaring med å bli kvitt dette er å ta omega3/selolje/udoschoise i en eller annen form + magnesium og kalsium daglig, gjerne på kvelden. Men husk at mange kan få ubehag i magen når de tar magnesium, så prøv deg frem og øk heller litt gradvis. Magnesium kan også hjelpe mot hodepine og er mildt blodtrykksdempende. Så dobbel effekt her altså.
Vibeke-67 sa for siden:
Du er ikke gravid da? Måten jeg har funnet ut at jeg var gravid på, var gjennom leggkramper ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.