< Tilbake til oversikten

Har noen prøvd Miracle Noodle Shirataki Pasta?

Kitsu sa for siden:

I følge reviews på netrition. com etc, så lukter de fysj og man må passe på å skylle de GODT. Noen mener og de smaker gummistrikk - men ser stort sett gode reviews.

TigerTove sa for siden:

Gummistrikk? Haha! Disse fikk jeg virkelig lyst på kjente jeg..

Kitsu sa for siden:

Jeg ble egentlig mer satt ut av kommentarene om den heslige lukten. Gummistrikk har aldri plaget meg - spiser da calamari. :D

Val sa for siden:

Vet denne tråden ikke er helt ny, men kan likevel hende noen synes det er interessant...

I dag har jeg spist Shirataki pasta, angel hair, og jeg synes det var kjempegodt! Det har i grunn ingen smak i seg selv, men absorberer smak fra alt man blander med det. Jeg prøvde meg frem først med litt kryddersmør - kjempegodt, og så en saus og det var også kjempegodt. Jeg skal definitivt kjøpe mange flere pakker. Det er sant at det lukter litt rart...fisk, liksom. Men det plager meg overhodet ikke. Og det er jo egentlig bare akkurat når man åpner pakken det lukter. Konsistensen er akkurat som "vanlig" angel hair pasta, eller glassnuddler.

Jeg kjøpte dette på iherb.com, og har også kjøpt ris, som også er karbovennlig. Jeg skal prøve det ut til middag, og regner med at det blir omtrent samme som med nuddlene, i og med at det er laget av akkurat samme, bare forskjellig form.

Ja forresten, det er også veldig lett å lage, trenger bare legge det i en sil, skyll godt under rennene vann, og kok i omtrent et minutt. Veldig raskt og enkelt.

Bonus sa for siden:

Det lukter fyyy, men går greit å skylle bort lukta etterhvert.. Det falt ikke i god jord hos meg dessverre.. Jeg som gleda meg skikkelig til denne pastaen..

Cyan sa for siden:

Jeg ble litt fascinert av navnene på disse herlighetene.

Sanney sa for siden:

naa ble min kjaere skeptisk, han syns det var rart at de skulle vaere uten kaloerier i et hele tatt. saa han googlet det, og normal har shirataki produkter ca 20kal og 3gram karber per 100 :)

jeg har bestilt det for aa proeve, men det har ikke kommet fram enda...

M_W_B sa for siden:

Hm....

Jeg får de i butikken en av dagene denne uken.. Gleder meg så til å prøve de!
Ang smaken/lukt..Om lukta kan "skylles" bort er det jo genialt.. Smaken kan man vel tilsette på de selv?
Blir spennende å få smakt på de :)

Odde sa for siden:

Synes i grunn englehårspastaen var ganske ok. Etter meeeeeget grundig skylling brukte jeg en hjemmelaget saus, basert på kjøttdeig og tomater - ganske sterk, mer som regulær pastasaus.

Kjøpt fra Iherb i pakker på 5 stk om gangen blir prisen rundt 20 Kr pakken, slett ikke verst.

Er ikke som gummistrikk, men har en litt annen tyggemotstand enn regulær pasta - men som sagt, slett ikke ille med så lite karber.

Ser de har den i Norge nå, men det er ikke englehårpastaen men den regulære - og om du må få det sendt er det faktisk billigere å bestille fra iherb

Odd E

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.