< Tilbake til oversikten

Lure lavkarbokjøp i Oslo

@nne sa for siden:

Er i Oslo pga jobb, og her i bygda selges lite lavkarbosaker. Hvor i Oslo (sentralt) kan jeg finne noe spennende, og hva bør jeg uansett gjøre en innsats på å kjøpe med meg hjem?
Er nystartet i dette, så vanskelig å vite hva jeg om ei uke fnner ut at jeg trenger...

Idarull sa for siden:

Kanskje se på innvandrersjapper etter krydder, kokosmelk, nøtter og litt sånt?

Nerthus sa for siden:

Jeg ville kjøpt med meg johannesbrødkjernemel (Svært drøy i bruk) og fiber husk (også drøy i bruk) - som brukes i tykning av sauser/bakverk mm.

Liker du å bake/lage dessert kan det være greit å ta med seg sukrin og sukrinmelis. Se også om du finner vaniljepulver i en helsekost - kjempekjekt å lage vaniljekrem/-saus med feks. (Du kan fint bruke vaniljedråper altså - men jeg liker vaniljepulveret - da får du de sorte prikkene også i kremen ;) )

Kanskje sukkerfri sjokolade - evt 70% ++ mørk sjokolade for desserter?

Jeg har også mandelmel, kokosmel, glutenmel (ikke glutenFRITT altså), linfrø, kruskakli, solsikkefrø, valnøtter og sesamfrø i skapet.

Sjekk ut litt oppskrifter på forumet som du kan være interessert i og noter ned ingrediensene. :)

Ellers kan mye bestilles på nett :)

sirib sa for siden:

Både på Oslo City(helt i underetasjen, innerst ved cafeene og Meny-utgangen) og Byporten kjøpesenter har de helsekostbutikker med godt utvalg.

Bindi sa for siden:

Helios ved heimdalsgata de har godt utvalt eller Rötter på St.haugen, min favoritt!
Super nature har butikk överst på Karl Johan.

Egentlig er det ikke så masse du trenger å kjöpe, kjöper det meste var iHerb.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.