Jeg skulle ha en planlagt smell på fredag, etter 2 uker og 5 dager på ketolysekuren (og -5kg). Tenkte å ta en skikkelig fest, men bruke hodet litt. Og var også litt spent på å se hvor lang tid det tok å komme inn i ketosen igjen etterpå.
I stedet for "gratisølet" i vorspielet tok jeg med meg en 6-pack Ringnes Lite 0.5L (<1g/dl), de rant nedpå sammen med et par stykker Dolly-pizza. Så ble det litt god gang da, ikke vært på byen på månedsvis, og drakk dermed 3 eller 4 halvlitere til (ikke noe lavkalori), en 0.33L og to rom&cola! Så omregnet i noe fornuftig drakk jeg altså 15 pils og to drinker... well beyond hva jeg burde ha, og straffen fikk jeg definitivt på lørdag, men okke som, hva som overrasker meg noe sinnsykt er at både på første måling lørdags morgen, og også utover dagen, samt i dag, har jeg hele tiden vært i ketose!?
Er det noe som spiller meg et puss eller har andre lignende erfaringer?
Har hatt liknende erfaringer hvor det tar nesten ett par dager før jeg detter ut av ketose i følge stix, selv om jeg da har tatt meg inn igjen for lenge siden.. Rart det der....(Jeg får ikke ketose utslag når jeg er dehydrert, men får naturligvis sterkere farge hvis jeg har drukket lite)
Dere har visst det som skjedde med meg og, hadde vel positive tester ut på søndagen, så ble det dødt før jeg kom inn i ketose igjen på tirsdagskvelden, 3.5-4 dager senere. Men nå er man i gang igjen og har mistet 2.5kg siden tirsdagskvelden, så da er all good. :)
Dessverre dukker det alltid opp en haug med nye ting en "skulle vært på", så nå innser jeg at en bare må innfinne seg i å ikke være med på alt i denne perioden. Å hoppe inn og ut av ketosen er neppe bra, og jeg syns det var skikkelig demotiverende å være ute så lenge. En må spise som på ketose i flere dager uten å faktisk være i ketose, på en måte en "straff".
ikke for at det har noe med saken å gjøre, men jeg er veldig imponert over at du klarte å få ned 15 pils og en drink når du var i ketose uten å bli med på nm i grøftekrabbing;)
Etter min første runde med alkohol på ketose følte jeg meg skikkelig dårlig etter en halv flaske rødvin.. Det var i allefall ikke noe gøy. Nå de siste helgene har jeg drukket sprit (holder meg unna øl, og orker ikke mer rødvin) og det går unna. Betyr dessverre at jeg er slapp med kostholdet, ellers ville jeg nok ropt på elgen etter to drinker >
Må du ofre noe da? Jeg pleier ikke måtte si nei takk til sosiale sammenkomster med alkohol fordi jeg skal holde meg i ketose. Jeg drikker enten rom og cola (zero) eller vin på vorspiel, og holder meg til rødvin ute.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.