< Tilbake til oversikten

spise for mye?

nøtte sa for siden:

Er det sånn at jeg må passe meg for å spise for mye, eller der det ikke så farlig hvis jeg spiser riktig mat?
Jeg begynte på induksjonen igår og følte meg helt elendig hele dagen, kl åtte måtte jeg bare gå å legge meg med dundrende hodepine.. I dag derimot har jeg følt meg riktig så bra..
Men så ble jeg litt usikker når jeg kom inn her om jeg spiser riktig

Frokost: 3 egg, 5 baconskiver. koffeinfri te med to sukketter (natreen)
Lunch: 2 hamburgere med bacon og ost på (ikke brød selvsagt..)
Middag: litt: rapid salat, isbergsalat og roukola, to tykke skiver agurk, 1/2 avokado, spekeskinke og reker. Pesto dressing (4,3 karb pr 100 g).

Også drikker jeg farris og vann da..

Dere erfarende, hvordan ser dette ut? Jeg har brukt stiksen er i ketose.. Kan jeg fortsette å spise så mye??:confused:

Nille sa for siden:

Heia Nøtte !!
Dette var flott induksjonsmat. Kjempeflink til nybegynner å være !! Så lenge du holder deg under/rundt 20 karber pr dag og passer på å få i deg masse grønnsaker, proteiner og fett, behøver du ikke være redd for å spise for mye.

Foreslår en tomat eller 2-3 cherry tomater i tillegg til egg & bacon til frokost. (da har du grønnsaksalibiet i orden)
Du kan godt ha noen grønnsaker til hamburgernt til lunch.
Middagen var helt flott !

Yess, bare fortsett slik du - husk grønnsaker og vann så er du helt perfekt !!

Det er ganske vanlig å ha hodepine og føle seg uvel de første par dagene. Men det bedrer seg ettehvert. Det er karbeabstinenser....... Drikk mye vann - det hjelper også (vann &farris er flott !) minst 2.5 liter pr dag ! Dess mer dess bedre

:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.