< Tilbake til oversikten

Hva med eggemelk?

Engledans sa for siden:

Kan en drikke det på Skaldeman?

lifejack sa for siden:

Uten at jeg har lest Skaldeman ut og inn, så kan jeg ikke skjønne at man ikke kan drikke eggemelk på Skaldeman.
Eggemelk består vanligvis av smør, vann og eggeplommer, men det finnes mange variasjoner. Fremgangsmåten og forslag til mengde finner du f.eks. her:)

Engledans sa for siden:

Jeg tar 50 g meierismør, 1-2 egg, litt kakao og sukrin og blander sammen, tar i en kopp og fyller opp koppen med kokende vann. jeg må ha kakao i, ellers blir det ekkelt...:rolleyes:

lifejack sa for siden:

Har du prøvd med kaffe? Eller vanilje? Eller annen smakstilsetning enn kakao? Ikke at kakao er så ille altså, jeg bare lurte på om du har prøvd andre varianter også?:)

Engledans sa for siden:

Jeg drikker ikke kaffe i det hele tatt. Har i vaniljestevia innimellom, men må ha kakao for å skjule fargen.:)

lifejack sa for siden:

Ah, skjønner;)

Makka Pakka sa for siden:

Prøvde denne idag tidlig. Helt ok, men hadde bare sånn lyst kakaopulver man bare tilsetter vann (ble litt tamt). Har nå vært å kjøpt ordentlig kakaopulver, så jeg skal prøve igjen imorgen :) Tenker også å prøve med vanlig meierismør siden jeg er glad i smør:D

Kan ikke skjønne annet enn at dette er ok å drikke. Greit å ha litt alternativer da man ikke har såååå lyst på egg og bacon en morgen.:)

lifejack sa for siden:

Når du sier "lyst kakaopulver", sikter du da til sånn rett-i-koppen e.l.? For det er i hvert fall ikke Skaldemanvennlig:p

Makka Pakka sa for siden:

Det var jeg faktisk helt klar over da jeg hadde det i koppen, men for å få en viss forståelse for smaken på dette, måtte jeg bare ta det jeg hadde akkurat der og da. ;)

lifejack sa for siden:

Hehe, som uttrykket sier: Man tager hvad man haver;)

cola sa for siden:

Syntes det smaker ganske greit jeg. og så mett som man blir! tar 1 egg, 30g meierismør, 1/2 ss kakao, litt sukrin og heller på litt kokt vann og mixer alt i blender. godt alternativ om man ikke har lyst på annen frokost syntes jeg

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.