< Tilbake til oversikten

Line’s Chicken Nuggets - (Bilder)

Shrinking Line sa for siden:

Dette er en blanding av mine Chickenfingers og Lena’s Chicken Nuggets.
Chickenfingers er noe jeg prøvde meg på allerede i 2009 og det ble en stor favoritt. Grunnen til at det ble fingers er fordi jeg ikke fikk tak i kyllingkjøttdeig her nede og måtte lage selv. Da var det enklere å kutte kjøttet i strimler og panere det slik.
Forrige helg fant jeg for første gang kyllingkjøttdeig og da måtte jeg bare lage Chicken Nuggets.

Ingredienser

• Kyllingkjøttdeig
  • Krydder – Jeg er utrolig glad i Santa Maria Chicken and Steak
  • Baconcrisp av svin
  • Parmesan
  • Egg
  • Smør

Finhakk parmesan og baconcrisp. Jeg bruker en hakkeboks og det fungerer kjempe bra. Bland det sammen
Bland kjøttdeigen med ønsket mengde krydder. Rull sammen i små baller som du klemmer litt flate, som kjøttkaker.
Pisk egg og dypp kjøttet i, før du har det i paneringen.

[CENTER][/CENTER]

Ha en del smør i stekepanna på middels varme før du har i nuggetsene. Greit med litt sterkere varme i starten, men for at de ikke skal bli for mørke bør man skru ned ganske kjapt slik at de blir gjennomstekt.

[CENTER][/CENTER]

Stek dem til de er krispy på hver side.

[CENTER][/CENTER]

Dippen er en blanding av creme fraish, sukkerfri ketchup og sambal oelek.

[CENTER][/CENTER]

Mine ble litt tykke denne gangen, neste gang skal jeg ha dem flatere. God og mett ble jeg uansett, 3.5 stk var mer enn nok.

kiril sa for siden:

disse så kjempegode og smarte ut,,,, lurer på om det er noe mankan bruke istedenfor bacon crisp...

Furine sa for siden:

Eg veit somme panerer med pofiber.

langaard sa for siden:

Mandelmel kanskje?:)

Mandelmel har jeg og hørt at folk har brukt og fått bra resultater.

De ble utrolig gode. Brukte en del krydder i dem, liker det med mye smak.

tattoogl sa for siden:

Hvordan er det med kokosmel tro? (Man panerer jo fisk i mel, salt og pepper..) Og kylling og kokos er jo en fin kombinasjon :p

Furine sa for siden:

:nei: Fungerer IKKJE! Har prøvd med kyllingvengar, tørrare og meir forferdeleg skal du leite lenge etter. Kokosmjøl treng veldig mykje væte.

kiril sa for siden:

får pröve meg med mandelmel siden jeg har d, hva er egentlig pofiber?

Furine sa for siden:

Semper pofiber.
Pakken ser slik ut. Kan brukast på samme måte som fiberhusk i bakverk.

kiril sa for siden:

takk takk :):)

ssttii sa for siden:

Så fantastisk ut! Skal helt klart prøves ut :D

tamanda sa for siden:

Jeg brukte karri pulver oppi mine. Ble kjempe godt (: Skal prøve meg litt frem med litt andre krydder også neste gang (:
Disse falt i smak for både meg og datteren min (:
Takk for oppskrift (:

Så hyggelig at det smakte. Har kan man variere med masse spennende krydder.

Lavkarbo-mat sa for siden:

[LEFT]Dagens fredagsmiddag :)

Serveres med en stor og herlig salat!!
[/LEFT]

dumidalia sa for siden:

Veldig gode! Jeg brukte en pose burgermix som krydder, siden det var det jeg hadde. Ble veldig godt! Og niesa på 14 spurte om jeg kunne lære mammaen å lage det, men ikke denne tanta, nei. Så da lagde vi en porsjon ekstra som hun kan ta med hjem :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.