Dette er en blanding av mine Chickenfingers og Lena’s Chicken Nuggets.
Chickenfingers er noe jeg prøvde meg på allerede i 2009 og det ble en stor favoritt. Grunnen til at det ble fingers er fordi jeg ikke fikk tak i kyllingkjøttdeig her nede og måtte lage selv. Da var det enklere å kutte kjøttet i strimler og panere det slik.
Forrige helg fant jeg for første gang kyllingkjøttdeig og da måtte jeg bare lage Chicken Nuggets.
Ingredienser
Kyllingkjøttdeig
Krydder – Jeg er utrolig glad i Santa Maria Chicken and Steak
Baconcrisp av svin
Parmesan
Egg
Smør
Finhakk parmesan og baconcrisp. Jeg bruker en hakkeboks og det fungerer kjempe bra. Bland det sammen
Bland kjøttdeigen med ønsket mengde krydder. Rull sammen i små baller som du klemmer litt flate, som kjøttkaker.
Pisk egg og dypp kjøttet i, før du har det i paneringen.
[CENTER][/CENTER]
Ha en del smør i stekepanna på middels varme før du har i nuggetsene. Greit med litt sterkere varme i starten, men for at de ikke skal bli for mørke bør man skru ned ganske kjapt slik at de blir gjennomstekt.
[CENTER][/CENTER]
Stek dem til de er krispy på hver side.
[CENTER][/CENTER]
Dippen er en blanding av creme fraish, sukkerfri ketchup og sambal oelek.
[CENTER][/CENTER]
Mine ble litt tykke denne gangen, neste gang skal jeg ha dem flatere. God og mett ble jeg uansett, 3.5 stk var mer enn nok.
Jeg brukte karri pulver oppi mine. Ble kjempe godt (: Skal prøve meg litt frem med litt andre krydder også neste gang (:
Disse falt i smak for både meg og datteren min (:
Takk for oppskrift (:
Veldig gode! Jeg brukte en pose burgermix som krydder, siden det var det jeg hadde. Ble veldig godt! Og niesa på 14 spurte om jeg kunne lære mammaen å lage det, men ikke denne tanta, nei. Så da lagde vi en porsjon ekstra som hun kan ta med hjem :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.