< Tilbake til oversikten

9 uker og noen dager til årets test

lillemy sa for siden:

Jeg snakker selvfølgelig om bunaden min og 17. mai. Bunaden har de siste årene vært veldig trang. Det har vært en lettelse de årene jeg har vært gravid eller ammet og har hatt en god grunn til å ikke bruke den.

Sist jeg brukte den følte jeg meg som en surret svinesteik :eek: :eek:
Jeg går en hel dag uten å puste. Nå har jeg muligheten til å gjøre noe med det. Det skal jo være mulig å ta av et kilo i uken og klarer jeg det har jeg jo nesten nådd målet mitt.

Er det flere som blir med i kampen for en mer behagelig 17.mai??????

Lykke til alle sammen.

Thula sa for siden:

Jeg har det også som mål å komme i bunaden. Det er noen år sidne jeg har brukt den, i fjor var jeg for feit, i forfjor var jeg for feit, året før det var jeg gravid og året før der igjen tror jeg at jeg brukte den. Aner ikke hvor langt unna målet jeg er, bunaden henger hos min farmor etter at hun skulle prøve å sy den ut for meg. Var ikke noe mer å sy ut, så ingen slanking, ingen bunad. Klarer jeg 0,8 kg i uken, så har jeg gått ned 7 kg til før 17.mai, altså tilsammen 13 kg. Jeg har en sjanse til å komme inn i bunaden, men tviiiiiler på det...

Gir ikke opp kampen i hvert fall!

Mila sa for siden:

:eek: :eek: Bunaden ja.. Min var for stor fra før av den...:eek: :eek:

Og så RUSSEKLÆRNE da... panikk:D

snoopygirl sa for siden:

LYKKE TIL,,,HÅPER BUNADEN PASSER......FIKK BUNAD TIL KOMFIRMASJONEN MIN JEG..BRUKT DEN KUN 2 GANGER......HAR ALDRI LIKT DEN JEG,,ER JO FIN DEN...MEN ER LIKSOM IKKE SÅ FIN I DEN JEG....MEN NÅ SISTE TO ÅRA HAR DATRA MI BRUKT DEN,,ER SÅ FLOTT I DEN ATTE.....MÅ KJØPE MEG NYE KLÆR TIL 17 MAI JEG..BLITT FOR STORT DET JEG BRUKTE I FJOR...JIPPI....

[color=#ff00ff][/color]
LYKKE TIL ALLE SAMMEN...ÅSSEN BUNADER HAR DERE DA??HAR OPPLANDSBUNAD JEG

Thula sa for siden:

Jeg har Bergensbunad, mannen har Kystdrakt og barna har Hardangerbunader :)

Elisabet sa for siden:

Desverre så har jeg ingen budnad, men skal i bryllup i August. Drømmer om en kjole jeg føler meg vel i, å som samtidig er FIN:D
Guri å jeg er lei av at alle sier at : du er så fin attde. Du slanke deg? Næh.. hjelper ikke det da. Så lenge man ikke trives med seg selv:o

Så her er nå jeg og god tro på at dette skal gå bra:p

Iset sa for siden:

Jeg har alltid ønsket meg bunad, men jeg har aldri fått det pga foreldre med dårlig råd. :( :buuhuuu: Skal kjøpe meg en når jeg vinner i lotto. :)

Lykke til, håper dere kommer oppi bunadene deres. :D

Merete sa for siden:

Hei

Joda, bunaden passer, sydde den ut for 6 år siden (hadde lagt på meg en del etter konfirmsjonen, flyttet senere ut hjemmefra og fikk samboer ... Det betydde for oss - KOS ALLE DAGER:o... Men tok av 20kg med GR et år etter!!) Men nå er den for stor og det er heller ikke noe fint. Vil bli ferdig slanka før jeg syr den inn!!

Jeg har Bokn bunad fra Rogaland :)

Mila sa for siden:

Jeg har, øhh.. bunad herfra (vil ikke si navnet:p ) Ikke den som heter vest-agder bunad altså!

Fikk og min til konfirmasjonen, da var den passe, den passa IKKE i fjor.. får se om den passer i år, skal uansett ikke gå med den på 17.mai, men skal i konfirmasjon i stavanger i år så kanskje da:D

Nille sa for siden:

Jeg har også som mål å komme inn i bunaden min. Den ble sydd INN da jeg arvet den av min mor. Allerede da jeg hentet den hadde jeg lagt på meg så den var litt trang (1992). Jeg brukte den noen år, så var den plutselig altfor trang. Har ikke brukt den de siste 5-6 årene.

Må være ca. 64 cm rundt livet for at den skal passe. Nå er jeg 69 cm :o

Jeg har Rogalands bunad - fra Jelsa :D

studentberta sa for siden:

Jeg har et luksusproblem, min bunad er blitt altfor stor:D . Jeg brukte den i fjor til 17. mai, og da var den ganske romslig( og den var så trang at den var vond å bruke før!). I år vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, jeg vil ikke sy inn bunaden før jeg er ferdig slanket... og det kan jo ta sin tid!! Jeg har sunnfjordbunad, og min mann kjøpte meg sølvbelte for to år siden til meg, men hadde han venta litt kunne han spart mange penger!!!:o Men jeg tror ikke han klager, liker å få en kone som er mere fornøyd med kroppen :cool: .

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.