< Tilbake til oversikten

Anne-Maries eplekake

KRØLLTOPP sa for siden:

4 egg
150 g sukrin
100 smør
1,5 dl fløte
15 vaniljedråper
2ts bakepulver
120 g mandelmel
1 eple
sukrin og kanel til å strø på kaka

visp egg og sukrin luftig, smør og fløte varmes i kjele. Tilsett alt det tørre i eggedosisen, smør og fløte vendes forsiktig inn.
Kutt eple i små terninger som du vender i kanel og sukrin som du har oppå kaka/muffinsen, du kan med fordel dytte de litt nedi røra.

Du kan jo velge om du ønsker en kake eller muffins, jeg lagde disse i muffinsformer. Kan garantere at dette smaker skikkelig kake.
Må bare prøves !!!

Supah sa for siden:

Høres veldig godt ut :)

Men eple er vel ikke helt ketolyse-venlig?

sigboh sa for siden:

Tror nok det er derfor det bare er ett eple som skal til. I 'vanlig' eplekake er det vel mange fler?

Og selvom ett eple er fyfy, så er jo ikke kake noe man skal spise ofte eller mye av uansett om den er lavkarbo eller ikke :D

KRØLLTOPP sa for siden:

Blir jo ikke store utslaget hvis man tenker på hvor lite eple det egentlig er i kaka, men denne røra er egentlig bra utgangspunkt for hvilken som helst kake. Her snakker jeg skikkelig kake-smak !:)

meretheafc sa for siden:

Det var en kjempegod eplekake! Tusen takk for oppskriften :D
Den skal nytes i påska!!

marjusen sa for siden:

hvor lenge stekes denne og på hvor mange grader?

monja sa for siden:

Nam, må prøves :-)

senka sa for siden:

Tusen,tusen takk for oppskrift på nydelig eplekake:):)

Bønna200 sa for siden:

Har du laget den? Hvor mange grader og hvor lenge stekte du den?

senka sa for siden:

Jeg stekte på 180gr. i 50 min.Men du må sjekke kaken,da det er forskjell fra ovnen til ovnen ;)Den er ekte eplekake,nydelig..jeg skal redusere sukrin neste gang da det var for søtt for meg.Håper du liker den,og jeg hadde 2 epler.Kos deg kjære Bønna:):)

Bønna200 sa for siden:

Tusen takk, Senka! :blomster: Da blir det eplekake på meg! :D

Bønna200 sa for siden:

Litt treig av meg, for jeg tenkte å lage denne i dag. :lol:

Men jeg lurte bare på, er det mandelmel eller malte mandler? Det er så mange som kaller malte mandler for mandelmel og jeg vil gjerne få riktig konsistens. :)

senka sa for siden:

Hei Bønna :)
Jeg brukte malte mandler,og det var så godt :D Hadde dobbel så mye av mandler. Du kan også bruke mandelmel .Den kake er en av mine favoritter :D
Håper det smaker kjære Bønna :):)
Ja, du er litt treig ;)

Bønna200 sa for siden:

:p

Takk igjen, senka. :) Men nå tror jeg jammen jeg venter til i morgen, så da er jeg enda treigere. ;)

Bønna200 sa for siden:

Denne kaka blei veeeeldig god, ja. :ja: Tenk at jeg nesten venta et år på å få surra meg til¨å lage den :p

Jeg brukte bare 100 gram sukrin og det blei passe for meg. Også bytta jeg ut vaniljedråpene med to ts vaniljepulver og brukte to epler. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.