4 egg
150 g sukrin
100 smør
1,5 dl fløte
15 vaniljedråper
2ts bakepulver
120 g mandelmel
1 eple
sukrin og kanel til å strø på kaka
visp egg og sukrin luftig, smør og fløte varmes i kjele. Tilsett alt det tørre i eggedosisen, smør og fløte vendes forsiktig inn.
Kutt eple i små terninger som du vender i kanel og sukrin som du har oppå kaka/muffinsen, du kan med fordel dytte de litt nedi røra.
Du kan jo velge om du ønsker en kake eller muffins, jeg lagde disse i muffinsformer. Kan garantere at dette smaker skikkelig kake.
Må bare prøves !!!
Blir jo ikke store utslaget hvis man tenker på hvor lite eple det egentlig er i kaka, men denne røra er egentlig bra utgangspunkt for hvilken som helst kake. Her snakker jeg skikkelig kake-smak !:)
Jeg stekte på 180gr. i 50 min.Men du må sjekke kaken,da det er forskjell fra ovnen til ovnen ;)Den er ekte eplekake,nydelig..jeg skal redusere sukrin neste gang da det var for søtt for meg.Håper du liker den,og jeg hadde 2 epler.Kos deg kjære Bønna:):)
Litt treig av meg, for jeg tenkte å lage denne i dag. :lol:
Men jeg lurte bare på, er det mandelmel eller malte mandler? Det er så mange som kaller malte mandler for mandelmel og jeg vil gjerne få riktig konsistens. :)
Hei Bønna :)
Jeg brukte malte mandler,og det var så godt :D Hadde dobbel så mye av mandler. Du kan også bruke mandelmel .Den kake er en av mine favoritter :D
Håper det smaker kjære Bønna :):)
Ja, du er litt treig ;)
Denne kaka blei veeeeldig god, ja. :ja: Tenk at jeg nesten venta et år på å få surra meg til¨å lage den :p
Jeg brukte bare 100 gram sukrin og det blei passe for meg. Også bytta jeg ut vaniljedråpene med to ts vaniljepulver og brukte to epler. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.