....ligger jeg her og spiser.... :eek: Jeg som aldri drikker brus til vanlig.
Men nå har omgangssyken inntatt heimen, så nå bare må jeg få i meg noe næring.
Noen som har noe lett lavkarbotips som jeg kan gå over på når jeg kommer meg litt mer?
Ser du er på ketolyse, og det jeg har lest meg til (har ikke begynt selv enda) er at lett brus er ok, så bytt ut cola i såfall med cola light. Her er listen over brus du kan drikke: Pepsi Max Cool Lemon, Cola Light, Cola Zero, Sprite Zero, Seven Up Light og mineralvann. Solo Light og Solo Plus kan nytes i begrenset mengde, da de inneholder noe karbohydrater pga at det er brukt noe appelsinjuice i fremstillingsprosessen. (limt inn fra ketolyse.no)
men erstattning for kjeksene kan jeg ikke hjelpe meg =/ Har ikke satt meg helt inn i det selv..
Kan du si noe om hvorfor du tror det? Uansett, Debussy, god bedring! :) Hva med å lage vafler eller noe sånt når du begynner å komme deg da? Det spørs vel egentlig mest på hva du har lyst på der og da.
Eplemost blanda med farris er det beste syns jeg....ikke så lavkarbo det heller, men bedre enn cola? For noe salt...en kan jo lage lavkarbo brødpinner (mulig det var makronella sin blogg jeg så det på), hva med å lage sånne med litt grovt salt på? Bare grubler litt jeg også :)
Gi kroppen din det den vil ha du. Vil den ha Cola og Ritz, så gi den det. Ikke tenk på lavkarbo akkurat nå, tenk på å bli frisk :) Det er tross alt bedre om du får ned noe som er fullt av karbo enn at du ikke får i deg noe som helst. Så får du heller fortsette der du slapp når du har blitt frisk igjen!
Lag deg kjeks av taffelost (tomatsmak syntes jeg er god): del de ferdig oppskjærte sneiene i 4. Legg de på bakepapir/matpapir og nuke dem i microen på full guffe i et par-tre minutter. (bruker disse når jeg skal ha meg "ost og kjeks". Kjempegode!)
Fant noen supergode kjeks som erstatter kjeks av typen ritz på en blogg! Lager en porsjon et par gangr i uka, for her spiser hele fam. dem m ost ellers bare som snacks. Ikke det at jeg tror du er i bakemodus når du har omgangssyken men......kanskje noen kan bake dem for deg? :rolleyes: linn-sin-verden.blogspot.com/2010/08/mandelkjeks.html
Sukker er ikke bra ved omgangssyke, sier en venninne som er sykepleier. Sukkeret gir "næring" til viruset. Ellers så skal du nok bare spise det du har lyst på, glem kuren akkurat nå. Det første jeg spiste etter fem dager kraftig omgangssyke tidligere i år var banan(!) og pizza Ristorante....
Jeg har innsett at Cola og Ritz ikke er nederlag når man er syk, derfor spiser jeg det + loff med salamipølse på - DET hadde jeg lyst på.
Var egentlig mer opptatt av noe enkelt jeg kunne spise når jeg kommer meg litt mer...., og nei - er ikke i bakemodus ;) og det var ikke resten av huset heller, som også har vært syke.
Må uansett spise det jeg har lyst på litt til, kjenner jeg. Selv ikke "ostekjeks" frister akkurat nå....
Som sykepleier vil jeg jo helst si at du skal spise det du føler for og at det viktigste er å få i seg væske. Føler du ikke for å spise noe, gjør det ingen ting i noen dager, så lenge du drikker!
Som lavkarber tenker jeg at OM du skal spise noe, bør du ikke tirre en lavkarbokropp med høykarbomat som faktisk kan gjøre deg sykere fordi det er mat du ikke er vant til!
Drikk så mye du klarer, spis så lavkarbo som mulig om/når du orker mat og GOD BEDRING!:)
For en 2 måndeders tid siden ble jeg fryktelig syk. Jeg klarte verken å spise eller drikke og ble innlagt på sykehus for intravenøst.
Da jeg klarte å spise for egen maskin igjen fikk jeg bare ned is, sjokoladepudding, iste, loff, gele, etc. Gikk opp 5 kg, men det var helt greit fordi jeg måtte ha næring fremfor rett næring.
Poenget er, kroppen må få det den vil ha i ett sykdomsforløp ellers vil den protestere veldig.
Når jeg begynte å skulle spise min normale kost igjen begynte med litt kokt fisk og mosa grønnsaker. Ikke for mye fett da jeg var redd for reaksjonen :p. Du kan også prøve med ett halvt eple (JADA FRUKT) med evt. litt olje over, noen mandelflak eller litt kanel og se hvordan det går.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.