< Tilbake til oversikten

Mensen som aldri tar slutt

Ashley sa for siden:

Hei.

Var ferdig med mensen for ca 2 uker siden. men denne uka merka jeg at jeg har fått en mørk mensen lignende utflod de siste dagene. hva i alle dager? mensen stoppa jo når den skulle, men kom tilbake igjen denne uka. dette har aldri skjedd før, skjedde etter jeg begynte med ketolyse dietten.:confused: er ikke helt rødaktig, mer brun.

(edit: alle som opplever dette er anbefalt å herved adde mer karber i kostholdet. gå over til fedon, south beach etc. les dere frem. mer tilpasninger å veldig enkelt)

Hildemor på slanking sa for siden:

Jeg har slik hver mnd og det har jeg hatt de siste 3 årene( etter siste graviditet og sterilisering) Hadde et håp om at det skulle normalisere seg etter en tid på lavkarbo. Det kan jo tenkes at kroppen din driver en form for utrensning hvis du aldri har hatt det før og fått det nå når du har begynt på lavkarbo:)

Ashley sa for siden:

Så kostholdet mitt gjør at jeg blør i 2-3 uker? da får jeg bare lyst å slutte å hive i meg karber igjen. dette kan du umulig være sunt.

Cherry sa for siden:

Det kalles spotting.

At du får vakling i mensen din er fordi kroppen din nå holder på å stabilisere hormonene og rydde opp i klusset karbene har gjort. Det går over.

Sol-Angelica sa for siden:

Jupp... har hatt det slik i snart tre mnd nå :( MØKK! Denne mnd har det vært skikkelig mørke brunt og før var det værre enn en vanlig mens hele forbarska tida. Trodde det var pillen (startet samtidig som jeg startet på lavkarbo) å sluttet på den å startet på pringen men samma leksa her også.

Ashley sa for siden:

Anbefaler deg til å gå over til fedon eller south beach fase 3. det hjalp meg. blø slik i 3 mnd? nei takk! :p

Klara sa for siden:

Denne tråden er full av lignende historier. Ble glad da jeg kom over den, for jeg spottet selv i 10 dager, og kunne ikke forstå hvorfor.

Ashley sa for siden:

Bra, du er herved advart :) tortur med mensblødninger 3 uker i strekk. typen min sa: stopp den nazidietten! hehe. jeg beundrer alle som holder ut. dere er flinke!

Klara sa for siden:

He he, spottingen gikk heldigvis over, men kanskje kroppen har mer på lur?
Tror nok jeg hadde mistet støtten for diett ganske fort her også med menstortur tre uker i strekk :D

Får se hva jeg finner ut når jeg er i mål :) Men tenkte å se om det fortsjetter likedan i min andre mnd på pringen nå. Om det gjør det så kutter jeg den ut for å se om det gir seg uten prevansjon. Å hvis det ikke gjør det da, ja da må jeg finne ut noe mer her ;) Bare jeg slipper å gå slik til sommeren så :p

Ashley sa for siden:

wæææh, funka ikke å skifte til mer karber i kosten ivertfall. må bare leve med det. huff er helt grusomt. har blødd i over 1 mnd nå. anyone:confused:

Sanney sa for siden:

blødde sammenhengende i 6 mnd ifjor.. gynekologen mente det var pga p-sprøyta jeg fikk en måned før blødningene startet. snodig nok forsvant blødningene innen en måned etter oppstart på lavkarbo...

Julie sa for siden:

Ganske sikker på at jeg har hørt om andre som også har hatt det slik en god stund. Etter det jeg har lest er det veldig vanlig at kroppen bruker flere uker på å få ryddet opp i hormonene, og for noen tar det mer tid enn andre. Jeg har f.eks PCOS og hadde ikke mens de første seks månedene - så det tok ganske lang tid for min kropp å ordne opp i alt mulig! :ja:

Jeg hadde gitt det litt mer tid om jeg var deg, men jeg skjønner godt at du er bekymret. Det skjer ganske mye med kroppen i omstillingsfasen til dette kostholdet, og det finnes også mang en sjel her inne som har mer peiling enn meg, og som helt sikkert kan komme med betryggende ord og råd. :klem:

Det ga seg her gitt, paa runde to med pringen saa stoppet det ;)

Ashley sa for siden:

Huff er skikkelig lei nå. hvordan kan dette skje når jeg ifølge meg selv har kutta ut lavkarboen? merkelig, da har jeg nok sikekrt ikke det. har kun lagt til litt mer karber men kun til frokost. prøvde noen dager med enda mer, men kroppen min er fremdeles påvirket sterkt av lavkarboen. og mitt kosthold er automatisk blitt til lavkarbo enten jeg vil eller ei.

nå synes jeg den fordømte mensen kan forsvinne! dette er den siste uka på brettet så stopper jeg med p-pillene 1 uke. håper det stabiliserer seg. over 1 mnd med blødninger:(

Ashley sa for siden:

grattis..eller hva skal man si hehe:D. du er heldig! nå satser jeg på at mensen går bort etter 1 uke uten pillene. om 2 uker.

Har heller ikke økt på med karber. Kanskje det er slik at kroppen "renser" seg eller noe, har holdt seg unna her nå på hele denne runden med pringen(er ferdig med perioden her i morgen og mensen skal da egentlig komme noen dager etter, men jeg skal hoppe over denne gangen, teste om det går an). Håper det gir seg snart til deg :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.