< Tilbake til oversikten

Arr som ikke forsvinner!

Anos sa for siden:

Huden min er helt #"¤#¤%
Jeg har heldigvis ikke hatt noe særlig kviser i ansiktet, men på ryggen, puppene og skuldrene har jeg hatt utrolig mye, og jeg får arr av alle, og de ser ikke ut til å forsvinne så lett. Generelt hvis jeg får sår, får jeg store arr.

Jeg hørte at dette kan ha mye med kosthold å gjøre at arr ikke forsvinner? Jeg får ikke særlig kviser nå lengre, men det er fortsatt arr og det er såå stygt. Nå som kroppen min begynner å stramme seg opp og se bedre ut vil jeg gjerne prøve å få vekk disse arrene også.

Noen som har samme problem :confused: Tips eller råd?

TigerTove sa for siden:

Massasje kan løse opp bindevevet og hjelpe til med blodtilførsel :) Ellers skal hvetekim olje og andre oljer med mye E-vitamin være bra :)

Kitt sa for siden:

Dette med hva slag arr man får, har nok ikke så mye med kosthold å gjøre, men heller arv/gener!
Jeg er heldig og får så og si ikke arr. Legen som tok bukplastikk på meg, kunne faktisk ikke se blindtarmarret mitt!:eek:

Har en venninne med mange store føflekker. Hun har gitt opp å fjerne dem for syns skyld, for arrene blir styggere enn føflekkene. Hun får det som kalles kolloide arr, der huden blir fortykket rundt arret.

Gracella sa for siden:

Snakk med hudlege.
Arr kan laserbehandles eller behandles med "syrekrem" (husker ikke hva de heter i farta), kjemisk peeling og diverse, diverse.
Noen arr blekner/forsvinner av seg selv med årene.

Vet ikke hvor du bor, men hvis det er i en større by, er det kanskje en hudpleieklinikk eller en plastikkkirurgisk klinikk i nærheten hvor du kan få vurdert huden din.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.