Huden min er helt #"¤#¤%
Jeg har heldigvis ikke hatt noe særlig kviser i ansiktet, men på ryggen, puppene og skuldrene har jeg hatt utrolig mye, og jeg får arr av alle, og de ser ikke ut til å forsvinne så lett. Generelt hvis jeg får sår, får jeg store arr.
Jeg hørte at dette kan ha mye med kosthold å gjøre at arr ikke forsvinner? Jeg får ikke særlig kviser nå lengre, men det er fortsatt arr og det er såå stygt. Nå som kroppen min begynner å stramme seg opp og se bedre ut vil jeg gjerne prøve å få vekk disse arrene også.
Noen som har samme problem :confused: Tips eller råd?
Dette med hva slag arr man får, har nok ikke så mye med kosthold å gjøre, men heller arv/gener!
Jeg er heldig og får så og si ikke arr. Legen som tok bukplastikk på meg, kunne faktisk ikke se blindtarmarret mitt!:eek:
Har en venninne med mange store føflekker. Hun har gitt opp å fjerne dem for syns skyld, for arrene blir styggere enn føflekkene. Hun får det som kalles kolloide arr, der huden blir fortykket rundt arret.
Snakk med hudlege.
Arr kan laserbehandles eller behandles med "syrekrem" (husker ikke hva de heter i farta), kjemisk peeling og diverse, diverse.
Noen arr blekner/forsvinner av seg selv med årene.
Vet ikke hvor du bor, men hvis det er i en større by, er det kanskje en hudpleieklinikk eller en plastikkkirurgisk klinikk i nærheten hvor du kan få vurdert huden din.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.