< Tilbake til oversikten

Tacopulver

Sandra35 sa for siden:

Hei dere! Hva tenker dere om tacopulver fra pose? Ser for meg følgende; karbonadedeig, tacopulver, salsa og salat + ost...gjerne noen ostekjeks til.

Noen som har prøvd det? Jeg snakker pose-tacopulver her altså.. ikke hjemmelaget pulver.

Takk for kommentarer!

Furine sa for siden:

Det er mykje sukker i ferdig posekrydder ein kjøper. Det er ikkje vanskeleg å lage eiga krydderblanding. Elles høyrest det jo bra ut! Prøv gjerne med heimelaga guacamole. Nam!

Sandra35 sa for siden:

Tusen takk! Det skal jeg jammen prøve. Har aldri hørt om det "cumin" men finner nok ut av det :)

Åhhh jeg elsker jo taco! Nå ble jeg glad :D

Cyan sa for siden:

Cumin (Spisskummen) er det som gjør selve tacosmaken :ja:

Furine sa for siden:

:ja: Skriv under på den!

Jabba sa for siden:

Spisskummin kjøper du på Mega, Meny, Ica eller andre velassorterte dagligvareforretninger. På min lokale REMA selger de ikke Spisskummin - til min store irritasjon.....

Furine sa for siden:

Går det ikkje an å be dei ta det inn?

sirib sa for siden:

Det kan de helt sikkert gjøre. Hovedingrediensen i vanlig tacopulver er sukker (maltodextrin). Hvem hadde trodd det, det smaker jo TACO/salt!! Har laget den krydderblandingen selv, den er helt nydelig.

monja sa for siden:

Jeg anbefaler virkelig den hjemmelagde versjonen. Vi hadde taco med hjemmelaget krydder i går og det var skikkelig godt. Kjøpte alt vi trengte på en innvandrerbutikk vi har her. Store kvanta og billig. Nå har vi krydder lenge :)

Señora sa for siden:

Jeg kjøper cumin/spisskummen i digre bokser hos Storcash og blander mye krydder sammen for å slippe å måle opp hver gang jeg skal ha en porsjon. Mye bedre enn posene synes mine venner som ikke lever lavkarbo.

Ildern sa for siden:

Hadde denne senest i dag (har endelig fått mama Lupe's i hus!), og til og med min superkritiske mann syns det var godt. Vanligvis har vi en porsjon posetaco og en porsjon skikkelig taco. I dag "glemte" jeg å kjøpe krydder til han, så da måtte han prøve. :D knegger rått

Sandra35 sa for siden:

SUPER! Tusen takk!! :D

I går lagde jeg noe som var så godt at HJELP... hehe... Jeg tok en familiepakning med kyllingfilet og banket hver filet flat der jeg la kyllingen i pose og hamret med hammer. Så smurte jeg de godt inn med Tine Smøreost med krydder. En fjerdedel av osten til hver filet. Så rullet jeg hver kylling sammen og la i ildfast form. Strødde over ost (brukte den 4 oster i pakke) og så i ovnen i 30 min på 200 grader.

Så lagde jeg en god kreativ salat ved siden av med en liten oljeblanding av noen dråper olje og noen dråper balsamico. Det var helt fantastisk middag og jeg var stappmett av en filet og salat. Samboeren min ville heller ha slik enn taco i kveld og det er et godt tegn. :D (taco er favoritten!!)

Jeg drikker såå mye mer når jeg drikker vann istedet for brus. Gjør dere det? Jeg er jo tørst hele tiden når jeg drikker vann... hmmm

Alkazelters sa for siden:

Det er ingen krise å bruke posesaus. Det som er viktig er at du regner ut hvor mange karbohydrater du får i deg om skulle bruke posen, er det for mange, lar du være, er det greit så spiser du og koser deg. Posen du kjøper i butikken inneholder mye mer sukker enn den du lager selv, så du er viktig å ha orden på hvor mange karbohydrater du tillater!!!!

Sandra35 sa for siden:

Jeg går på South Beach og lever på maks 15 gram per dag. Det eneste jeg gjør som ikke står på JA listen til SB er at jeg tar litt fløte av og til.. sånn ellers så følger jeg JA listen til punkt og prikke. Da kan jeg mest sannsynlig ikke spise posepulver... Om jeg er sparsommelig med karbo tidligere på dagen kan jeg vel kanskje spise den salsa sausen som er på glass. Det går vel greit.

:D

Señora sa for siden:

First Price sin tacosaus med medium styrke har veldig få karbohydrater. Fås på Kiwi og Menybutikkene.

Sandra35 sa for siden:

Det var jeg ikke klar over - det skal jeg prøve!

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Jeg lager tacokrydderet selv, i store mengder av gangen. Så oppbevarer jeg det i syltetøyglass e.l., og kan kjapt ha oppi maten. Utrolig godt. Og til taco slenger jeg osteskiver i micro'n, og vips så har vi tacoskjell. Som nevnt over her - first price medium tacosaus ligger på 3,6 gr. pr. 100, det er ikke så ille. Og også veldig god som dip til ostechips, gjerne chips med ulike krydder, favoritten her er hoff pom'fri' krydder :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.