Jeg har i siste tiden fått utrolig dårlige ånde.. Ikke den aceton ånden man snakker om som ketose ånde, ,men en mere råtten og rett og slett dårlig ånde!! :nedfor: Jeg spiser en litt strengere Lindberg (dvs ikke fullt så mye karb eller fett.. Mere grønnsaker, egg og litt ryvita knekkebrød) Trener zumba, spinning og aerobic tre ganger i uka.. Vekta har foreløpig stått stille (gikk fakstisk noen kilo OPP da jeg prøvde meg på Atkins)
Noen andre som har erfaring med dårlig ånde når man lever på lavkarbo og ikke er i ketose?? Kan det være sånn at høy forbrenning kan gjøre noe med ånden tro??
Hehe.. Jeg må nok det.. Tannhygienen er den samme som før da, og jeg har aldri vært plaget med dårlig ånde før, så jeg lurte på om det kunne komme av at kroppen var i forbrenning....
Har i hvertfall ingen utslag på ketostixen, og karber orker jeg ikke å telle.. Jeg prøver bare å være flink og spise sundt jeg... Men prøver jo å holde meg til minst mulig karber da. Og forutenom grønnsaker, egg,kjøtt, nøtter og frø og ost, så blir det kanskje 2-3 ryvita, 1-2 epler og av og til litt kikerter selv om jeg prøver å begrense det.. Koser meg litt ekstra i helgene. Da hender det at det kan bli bittelitt godis, og i helgen spiste jeg litt nan brød sammen med chicken tikka og kikertene mine.. Tenker at litt ekstra kos er greit så lenge jeg trener såpass mye og hardt..
Sååå... Jeg vet ikke helt jeg. Bare så pussig at jeg har fått så dårlig ånde. Slutte å røyke har jeg gjort også.. :cool:
Tanntråd. Om man plutselg spiser mer kjøtt så kan det lettere sette seg ting mellom tennene. Spesielt mellom jekslene. Om ikke er kanskje en tur til tannlegen greit. Forresten, om du føler at det kommer innenfra kan zink hjelpe. Bruk hextril munnskyld og tanntråd en stund om du finner ut at det er ting og tang mellom tennene.. Og om du lurer på om det er noe mellom tennene så kan du jo bare lukte på tanntråden når du har brukt den.. :lol:
Kan det være at det å slutte å røyke har gjort at ånden din har blitt annerledes? At det er DU som har fått bedre luktesans og at røykånden ikke lenger dominerer? ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.