Jeg skal bake lavkarbobrød i dag. Har alle ingredienser, samt både CC og CF.
Finner mange oppskrifter med CC og mange med CF, men hva smaker best, syns dere? Jeg har aldri laget slikt brød før, så jeg vet jommen ikke hva jeg skal gå for...
Det er det samme hva du bruker, jeg pleier å ta hva jeg har, men bruker du cc mos den med stavmikser da slipper du hvite prikker i brødet. Ta det med minst karbs og mest fett du. Smaksmessig betyr det ingenting. Lykke til med brødet. Hvilket brød skal du bake? Det jeg baker finner du på bloggen min, det er kjempegodt, minner litt om Dansk rugbrød:-)
Tusen takk for tips! :) Mest fett, minst karbs høres bra ut :D Aner enda ikke hvilket jeg skal bake - har funnet flere på diverse blogger, og de ser nokså like ut syns jeg! Skal definitivt sjekke ut din blogg også, hjertelig takk for tips :)Gleder meg til litt brød igjen. Hatt to uker kun på egg ( i alle varianter) til frokost nå...:rolleyes:
Jah, sevsagt klarte jeg (nybegynner!) å legge ut dette i feil forum, men nå er vi på plass...
Hehe...
Har sjekket din blogg, livsglede, og det ligner på en del av de andre jeg har sett - så nå må jeg bare velge! ;)
Jepp,jepp de er ganske like, men det som kan skille litt mellom brødene er hvor deigaktige de blir og eggesmak eller ei.
Viktig med stekinga, jeg steker derfor brødet jeg lager i 1 time i forma og så ca 15 min. uten form for å tørke det litt. Oppbevarer det i kjøleskap, gjør det med all brøderstatnings produkter. Lykke til
Om det er oppskriftene i bloggen min du sikter til, så er alle de lavkarbo og fettvennlige om du kan si det sånt. Men fettinnholdet kan du lett justere i oppskrifter med bytting eller tillføyinger. Bytte fløte og cc eller tilføre smør, oljer så det er enkelt.:)
Så hyggelig at du spør! Ja :) jeg bakte et brød i går og det ble kjempegodt! Bakte det med creme fraiche, for det var det mest fett i ;) Merker jeg går fortere ned i vekt når jeg inntar mye fett faktisk...og ligger på ca 20 kh. Rart det der..
Brødet ble saftig og godt, og ligger i kjøleskapet. Ca 2 karbs pr skive, litt mindre kanskje.
Eneste jeg syns er snodig er at det ble en liiiten rand nederst med gul egge-farge, akkurat som om jeg ikke har pisket det hele godt nok sammen, og det kan sikkert stemme...:rolleyes: Hehe...men godt ble det! takk for at du spurte. Brukte forresten linfrø, sesamfrø, kruskakli og solsikkekjerner oppi :)
I dag er prosjektet å lage pizza med pizzabunn av bakemix....prøver stadig ut nye ting, gøy det!!
Men har tilgode å finne en skikkelig god kake..elsker kaker, men syns disse "brownie"-lignende oppskriftene rundt forbi er mindre gode (les:kunstige)
Ha en super lørdag!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.