Jeg prøvde å bruke søkefunksjonen men den ville ikke samarbeide.
Er det mulig å være i ketose uten noen form for symptomer? Jeg har problemer med nettbanken og har derfor ikke fått kjøpt stix (er det forresten mulig å få kjøpt på apoteket?).
Jeg regner med jeg er i ketose siden jeg har gått ned 7kg på 2 uker, men jeg er en nybegynner og tror jeg har spist for mye karbs enkelte dager. Jeg er en fattig student så jeg har ikke fått gått til innkjøp av kjøkkenvekt enda :o
Så, hva er egentlig symptomer på ketose? Jeg vet jo noen, som dårlig ånde for eksempel. Jeg merker ingen forskjell på kroppen fra tidligere - annet enn at døgnrytmen min endelig er normal, og jeg er kanskje en smule mer emosjonell enn tidligere - dog vet jeg ikke om det har noe med ketose å gjøre?
åh! Jeg trodde det bare var mulig å få kjøpt på nettet. Tusen takk, da skal jeg gå til innkjøp av det på mandag. Jeg er bare redd jeg faller ut av ketose, det hadde vært greit å vite i så fall slik at jeg kan minske inntak av karbs.
Jeg har kjøpt stix på apoteket, kan sjekke hva de heter om du ønsker det. På det apoteket hadde de dem hvertfall bak kassa. Ellers har de det på meny-butikken her. De har også ketolyseboka og pillene, så kanskje du har en butikk i nærheten som har dem og.
Jeg merker ingen symptomer på at jeg er ketose, så jeg har brukt stix for å kontrollere det.
Jeg er på uke to på ketolyse og har heller ingen symptomer. Stixen sier at jeg er i ketose da. Men jeg har "bare" gått ned 1 kg den første uken, og det ser ikke ut som jeg har gått ned stort denne uken. Men stixen viser ketose i allefall, selv om jeg ikke har symptomer
Ja, har fått bort mange kg på kort tid, hadde det bare gått like fort til jeg var i mål hadde det ikke tatt mange mnd, men kan jo ikke regne med det heller :D
Kanskje jeg burde ligge unna stix nå som jeg vet jeg garantert er i ketose, men seinere hadde det kanskje vært greit å kjøpe, når det ikke går like fort i svingene :)
Helt enig Kozemor... Jeg har også nå holdt på i 2 uker og VET at jeg ikke får i meg noe særlig karbohydrater... Stixen min viser også rosa men vekta står ganske bom... Kun gått ned 2 kg på 2 uker. Veier 79 og er 167 høy (alder 42) så jeg hadde jo forventa mye mer reaksjon på vekta enn dette...men gir ikke opp... Spiser mye egg & bacon eller salatblad med evt. reker eller røykelaks... Ellers vanlig kjøtt med saus og blomkål etc. Rører verken sukker, poteter, ris eller pasta + eil heller Sorbitol etc. i tyggi. For å få nok fett så spiser jeg MYE ost men vet jo aldri hvor mye fett er nok liksom...?:o
Stixen vil nok ikke få det til å gå fortere i svingene uansett ;) Bruk penger på en kjøkkenvekt istedet - slik at når vektnedgangen reduseres kan du veie maten din og sjekke at du ikke spiser for mye karbo istedet ;)
Svært mange stresser sånn rundt stixen at jeg forundres ikke om noen stanser opp vektnedgang i ren ketostix-skrekk ;)
Gratulerer med flott nedgang forresten - bare fortsett og gjør som du har gjort fram til nå ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.