< Tilbake til oversikten

Noen som kan si hvem som er strengest/minst strenge?

Kanskje sa for siden:

Hvilke av alle lavkarborettningene er det som er strengest og mest effektive? Er jo klar over Ketolysekuren da, men hvilke andre?

kanskje noen kan liste dem etter hvor strenge de er, hvem som tillater mest, og hvem som begrenser mest?

Jeg finner sååå lite informasjon som sammenligner alle rettningene på internett. Kan ikke bruke tusenvis av kroner på å kjøpe inn bøker for dem alle.

Aline sa for siden:

Hm, kort fortalt:

skaldemann, ketolyse, atkins, LCHF Optimal Ernæring/Bedre uten brød, Fedon ?

Lchf er jo alt fra veldig lite karb til 80-100
Og atkins starter strengt, men øker gradvis.
Mindre karbo behøver ikke bety at den er mer effektiv. Noen trives ikke i ketose.
Noen trenger litt ekstra karbo for å gå ned.

Kanskje sa for siden:

takk :-)

Etter lang tids leting kom jeg over denne !!!!! ENDELIG så kan jeg sammenligne, og se forskjellene. Og da blir ting plutselig sååå mye enklere å forstå :-) Jeg liker å vite hva jeg holder på med !

www.iform.no/pub/art.php?id=2139

knh sa for siden:

Den linken likte jeg veldig godt :) Den gir et veldig enkelt og helhetlig bilde av hva lavkarbo kan innebære :)

Aline sa for siden:

Ja, den er bra! :)

nellie sa for siden:

Hva som er mest effektivt kan du nok uansett ikke få noe svar på. Alt funker ikke på alle.

BitTorres sa for siden:

Den strengeste varianten jeg kan komme på, er Skaldemanns Fakir.
I motsatt ende står Fedon Lindverg, som vel ikke fokuserer så mye på mengden karbohydrater, men mer på typen karbohydrat og sammensetningen av kosten forøvrig.

Cherry sa for siden:

Det er helt irrelevant hva som er mest effektivt da det ene funker som pokker på en men ikke på en annen og visa versa.

Tirililltove sa for siden:

Lån bøker på biblioteket, gratis!

Rin sa for siden:

Det er viktig å få med seg dette. :cool: Det er jo ikke sånn at lavest mulig karbohydratinntak = høyest mulig vekttap. Noen opp i et høyere karbo-inntak for å gå ned i vekt, andre må ned i veldig lite. Uansett bør også trivselsfaktoren tas med i regnestykket, i alle fall for noe som skal vare mer enn et par uker!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.