lillemeg88 sa for siden:
jeg leste et sted her at brelett er ikke lov, men bremykt er lov? kan noen forklare meg forskjellen? trodde begge to var margarin jeg?:confused:
lillemeg88 sa for siden:
jeg leste et sted her at brelett er ikke lov, men bremykt er lov? kan noen forklare meg forskjellen? trodde begge to var margarin jeg?:confused:
ada-emilie sa for siden:
Bremykt er ikke margarin, det er smør og rapsolje.
lillemeg88 sa for siden:
siterer fra siden:
"Bremykt margarin inneholder 70% smør og 30% rapsolje. Det gir deg den gode smørsmaken og en smøremyk konsistens.
Bremykt margarin egner seg like godt til steking og baking, som til brødskiva. Den gir en god smørsmak til maten du lager, og gjør at brødskivene dine smaker ekstra godt."
der står det jo at det er margarin? forvirret jeg..:S
ada-emilie sa for siden:
den har ihvertfall blitt fremstilt på en sunnere måte enn brelett
Kitt sa for siden:
De har vel ikke lov til å kalle det smør siden det er tilsatt planteolje!:p
Men i motsetning til så og si all annen margarin, inneholder den mest animalsk fett!
Har du sett denne:
Smør vs margarin
Ikke mye fristende å spise margarin nå, eller? ;)
lillemeg88 sa for siden:
ja, jeg har sett den , det er helt sykt! er ikke jeg som skal spise den bremykten, men resten av familien :P de er frelst av brelett, og syntes vanlig smør er for hardt (selv i romtemp), så prøver så godt jeg kan å finne bedre alternativer til breletten :) men da får jeg informere dem om at bremykten til nød kan gå :P tusen takk for svar :D
Kitt sa for siden:
En gang i tiden brukte jeg Brelett, men det var bare jeg som likte den. Grunnen til at jeg gikk over til Bremykt var faktisk at Breletten mugnet så innmari fort når det bare var jeg som spiste den!:eek:
lillemeg88 sa for siden:
:O husker noen som sa at first price "smøret" også mugnet fort. det er vel margarin det også? kan være en sammenheng der kanskje :P
sylwester sa for siden:
Er ikke Brelett et lettprodukt ala Soft light med ca 50% fett i forhold til smør og andre margariner?
lillemeg88 sa for siden:
jo, det er vel kanskje det..! men det vil si at jeg kan handle inn bremykt til familien med litt bedre samvittighet?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.