< Tilbake til oversikten

Ikke samsvar mellom bok og diett.no

Klara sa for siden:

Har akkurat laget Proteinbrød etter oppskrift i dr. Hexebergs bok "Nytt liv med riktig mat".

Hun oppgir at det skal være 10 g kh pr 100 g, men når jeg legger inn ingrediensene på diett.no gir dette 22,24 kh pr 100 g...

Kan det være så stor forskjell på forskjellige merker, har jeg lagt inn noe galt, eller kan det være noe galt i boken? Noen som vet? :confused:

nellie sa for siden:

Diett.no veldig upålitelig når det gjelder finregning på karber, etter min erfaring. Også kan det jo være forskjell på varene, som du sier.

arnakristin sa for siden:

Hei,
Her er litt klipp&lim fra: Til alle nybegynnere på lavkarbo...

Vibeke-67 sa for siden:

Spesielt vanskelig med de ulike brødtypene på diett.no

Klara sa for siden:

Takk for svar, alle sammen, og link, arnakristin! Da regner jeg med at boken er riktigst, til jeg evt sjekker det ut med xl-arket :)

Nerthus sa for siden:

Kan du ikke sjekke med næringsinnholdet på ingrediensene du har brukt? :)

Klara sa for siden:

Det var lurt! Lever i den moderne tidsalder, og forventer at alt kan løses digitalt... :p

Kikker på pakker taste taste taste

Heh... Ingenting stemte i det hele tatt, så nå er jeg ennå mer forvirret :høh:

Tror rett og slett jeg lar denne ligge til jeg har tid til å bergne alt nøyaktig!

lavkarbolise sa for siden:

Hvor mange karbohydrater ble det totalt? Jeg la inn oppskriften på slank.no for å teste (her) og endte opp med 30 gram karbohydrater totalt, og det stemmer bra med rundt 2 gram pr. skive da om vi regner 35-40 gram pr. ferdig skive (40 gram gir 2 gram karbo i kalorikalkulatoren).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.