< Tilbake til oversikten

Planlagt selvplaging

wevi sa for siden:

Denne helga tenkte jeg at jeg skal slappe litt av på helgetur med kjæresten og et vennepar til Edinburgh. Jeg tenker å ta det litt kontrollert, men allikevel ikke tenke så mye på hva som er ved siden av biffen min. Av erfaring så vet jeg at den dagen jeg spiser mye karbo igjen, så blir jeg urven og ekkel i formen, så i dag har jeg begynt å spise en del karbo for å slippe uggenheten på turen. Jeg vet at neste uke bli et mareritt, men jeg tror at det blir veldig deilig å bare legge vekk kostholdet fullstendig en helg. Så i helga skal man være oppblåst, sulten og urven, men jeg skal nyte hvert minutt. ;) Å så gleder jeg meg til tirsdag, da skal man tilbake på "fettvogna". God helg alle sammen!

lillemeg88 sa for siden:

god tur, og kos deg :)

marjusen sa for siden:

noen som har det. sku ønske jeg sku på tur også. hehe. god tur da:d og kos deg masse!!! :D

HappyMe sa for siden:

Kos deg i Edinburgh!
Jeg studerer i Skottland selv, det er en nydelig by. Og ja, har erfaring med at det ikke er så lett å være på lavkarbo når man lever på restaurant mat. Lykke til!:-)

wevi sa for siden:

Takk takk folkens! Så koselig med hilsninger. :)

wevi sa for siden:

Å HappyMe. Har du noen tips på hva i absolutt bør få med oss? Vi har tenkt å rusle rundt å bare kose oss, men vi vil jo gjerne få med oss noen severdigheter også. :) Vi har ihvertfall lagt inn en tur til Edinburgh Castle. Den har jeg skjønt at vi ikke må misse. :D

HappyMe sa for siden:

Når man er i Edinburgh må man få med seg slottet ja :D
Jeg anbefaler også å kjøpe et busskort på de guidede bussene (kanskje litt åpenbart, men det er veldig bra). Det er hopp av/hopp på-turer som varer i 24 timer, men veldig praktisk for å se HELE Edinburgh og få med seg litt historie.

Jeg vet ikke hvor god tid dere har, men noe jeg gjorde da jeg var på besøk var å dra på spøkelsestur under byen. Det var helt utrolig moro! Byen har grotter som går under gatenivå, og man blir tatt med under for å få litt gamle spøkelseshistorier osv. Men det blir kanskje litt knapt med tid om dere bare er der en helg. Det finnes også historisk utgave av denne turen, hvor spøkelser ikke er i fokus. Veldig interessant.
Ellers vil jeg anbefale å holde seg litt mer i The Old Town, da det er mye mer å se på her. The New Town er perfekt for shopping og lignende, men ikke så mye for sightseeing.
Ellers er nok planen deres veldig bra; bare rusle rundt. Det er jo det som er det beste, en egen byvandring der man finner oppdagelser etterhvert som man går selv :)

wevi sa for siden:

å spøkelser! Å så jeg som er så mørkredd. :D Litt kult også.. ;) Skriver det ned jeg. Sånn guidet buss er jo smart. Men det er jo litt utenfor sesongen.. har man sånt da da tro? Men det kan vi sikkert spørre hotellet om. Skal være fra fredag til mandagskveld, så vi har litt tid. :)
Jeg er bestandig bare på teltturer ol. Aldri vært ute av landet nesten, sånn bortsett fra sverige da.. ;) Gleder meg Masse! :)

HappyMe sa for siden:

Jada, slike bussturer har de hele tiden. Det er veldig sentralt, rett ved broen ved Waverly Station (den store togstasjonen), som knytter den nye og gamle byen. Gir ikke mening når man ikke kjenner byen, men du skjønner det med en gang du kommer dit. Om dere tar flybussen fra flyplassen og inn til byen er det siste stoppested til bussen (om dere tar den helt dit). :)
Synd dere ikke er her i dag, St. Patricks Day! De feirer den like mye her som i Irland, så er mye liv. :)

Fjasnissen sa for siden:

Jeg var i Edinburgh i høst, midt i kuren, og det gikk ganske greit å holde karbonivået på et rimelig nivå. De fleste restauranter har ingen problemer med å diske opp med grønnsaker i stedet for poteter ved siden av kjøttet.

Det er forøvrig en fantastisk by du skal til. Studerte der det siste året av den første bachelorgraden min. En tur innom Grassmarked bør dere få med dere. Mange fine og koselige puber der... og Old Town er mye mer interessant enn New Town, som HappyMe nevner.

Kos dere :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.