Hei!
Jeg er i gang med et styrkeprogram jeg kan drive med hjemme (småbarnsmor ...) - og en av øvelsene er utfall. Men etter et komplisert beinbrudd for noen år siden er jeg veldig stiv i den ene ankelen, og har rett og slett trøbbel med å klare øvelsen (noe er galt når det er vondt i ankelen lenge før jeg er sliten i lårene ...).
Noen som kan anbefale en alternativ øvelse som trener samme muskulaturen?
Ja, om du har tilgang på ett treningssenter så har de gjerne lårcurlmaskiner man ligger på magen i (hopp over de man sitter i), liggende bakspark-maskiner, stående bakspark-maskiner, og en outer-hipmaskin.
Men liggende bakspark kan du gjøre hjemme på stuegulvet uten maskin :)
Husk at du også kan variere liggende bakspar med å "baksparke" rett bak, eller rett opp med foten i vikel, "baksparke" på skrått over den andre foten både rett bak og i vinkel, og baksparke sånn som hannhundene gjør når de tisser :p
Jeg vet ikke hva du får til og ikke får til på grunn av smerter. Men jeg har også problemer med utfall, og lærte av en fysioterapaut at jeg kunne ta tåhev isteden.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.