< Tilbake til oversikten

Overskudd på natrium og fett

Ashley sa for siden:

Heisann kjære venner!

Beklager min trådstart eksplosjon her, men er ivirg. Fant nettop ut at jeg har overskudd på natrium hele 290%. hjelpe meg det er da ikke bra:confused:

idag fikk jeg: fett: 86% :p protein: 12% karbohydrat: 3% og alkohol: 0%

er dette "godkjent" på ketolysekuren? underskudd av karbs og for mye fett. høres jo greit ut da. bare merka at jeg har gått opp 2 kg (vann?). er enda i ketose. hva bør jeg redusere og øke i kostholdet mitt av matvarer her?:confused: skal ivertfall drikke mer vann og spise mer grønnsaker fra nå av.

Charlott sa for siden:

Har du forsøkt å legge inn et tenkt høykarbomåltid for å se hvordan du kommer ut på natrium? Hadde vært artig å sett forskjellen... :)

Aline sa for siden:

Tror ikke du skal tenke på natrium, jeg havner også sykt høyt på den, og spiser ikke så veldig salt :)

Ellers ser det bra ut :ja: Men du kan altså øke litt karber og minke litt fett, men ingen krise om det føles bra :)

Ashley sa for siden:

Første gang jeg bruker diett.no ser dere. ga meg masse hjelp! er jo livredd karbene, men fikk allikevel sjokk over hvor lite jeg ligger på. allikevel er 2257 på kalorier. huff så mye, å så uvant for min kropp. jeg spise lavkalori før ikke rart den protesterer.

er ikke rart det er natrium overskudd da. salte nøtter, salami, kyllingbryst, baconost, bacon, majones på menyen idag.

spiste 2 scones da som inneholder 7 karber. hvordan kan jeg da ligge på 3? fant ikke scones kun lavkarbo nøtterundstykker.

Cyan sa for siden:

Med et inntak på 2257 kcal hvorav 3% er karbohydrater har du da et karbohydratinntak i gram på ca 17 gram om jeg ikke har regnet helt feil.

Har du laget disse sconsene selv? Da kan du legge inn oppskriften på dem og angi porsjonsstørrelsen.

Nerthus sa for siden:

Bedre - det første forslaget ditt hadde litt lite proteiner :) Proteiner inneholder essensielle aminosyrer, så ikke spis for lite for ofte! ;)

BitTorres sa for siden:

Hva med å spise renere mat, og lage den fra bunnen av? Altså rent kjøtt, og tilsette friske grønnsaker og urter for eksempel. Bruk minst mulig av ferdig mat som majones, bacon og ost.

Aldrimett sa for siden:

:ja:

Ashley sa for siden:

Will try:) denne uka øker jeg på med grønnsaker til alle måltider. og renere kjøtt, særlig laks! og egg med salat istedetfor bacon til frokost, litt lei bacon kan man si. bruker ofte urter i middag;) men hjelpe meg jeg hadde kalorioverskudd idag, helt sykt. skal faste i morgen for jeg har spist for mye i helga. kun spist ketogent da så er fortsatt i ketose, men drittlei mat.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.