Etherena sa for siden:
.....
Etherena sa for siden:
.....
TigerTove sa for siden:
Jeg har ikke vært mer syk hvertfall! Men da jeg la om kosten var jeg "forgifta" av alt for høyt blodsukker og var syk stadig. Kunne bare gå en vei :P
TrillTrall sa for siden:
rekker opp hånda Begynte i mai i fjor, må innrømme at jeg sklir ut av og til og ikke er superstreng (ikke ketose), men har vært frisk som en fisk hele tiden. :) Var litt urven en ettermiddag i høst, men ellers - ingenting! Selv ikke om både ungene og kjæresten ligger langflate med feber og virus. :) Veldig fornøyd med det!
Etherena sa for siden:
Trj sa for siden:
Noe skjer med kroppen iallfall :D. Var hos frisøren min i dag, hun var veldig overrasket over hvor lang etterveksten min var.. Hadde aldri sett så mye på meg og jeg går der med eksakte mellomrom. Det er vel kosten min da, sa jeg. :)
ada-emilie sa for siden:
Sukker skal fo're bakterier og virus. Kjempekuult at det virker så tydelig da. (Selv har jeg vært like mye syk som vanlig, men det skyldes andre faktorer.)
mama67 sa for siden:
Jeg har ikke vært forkjølet i hele vinter! Det må være første gang på årevis. Jobber i barnehage, og er utsatt for bassilusker hele tiden. Jeg er overbevist om at det er kostholdet som gjør det :)
Aline sa for siden:
Jeg fikk en forkjølelse forrige uke, men den ble aldri verre enn snørring og hosting på morgenen :heia: ingen feber, eller hjemmedag fra jobb :D
Jeg var bronkittbarn, og har alltid hatt kjipe forkjølelser, men ikke denne :heia:
halkatlala sa for siden:
pleier å være forkjøla nesten hele vinteren og få influensa rundt juletider.
har også helt siden jeg var lita hatt hovne ledd med masse smerter hele vinteren og av og til resten av året.
siden jeg begynte på ketolyse har jeg ikke hatt snev av det ene eller det andre, bortsett fra i vinterferien hvor jeg sprakk og spiste frukt i nesten en uke. bråslutta med frukt igjen da knærne begynte å krangle og ble bra igjen etter bare et par dager:D
snitzel68 sa for siden:
Null forkjølelse :)))))), på over et år ;)
mysil sa for siden:
Dette er interessant :) Jeg har alltid vært mye sjuk og alltid fått alt som har gått ta forskjellige virus og sånt. Men nå har jeg vært merkelig lite sjuk etter jeg begynte på lavkarbofaktisk. Ikke blitt smitta ta jentungen en gang enda hu har hatt mye rart i vinter. Ikke tenkt på at det er lavkarbo'n som kan ha noe med det å gjøre, men ikke så lei meg for det heller da :)
Leoline sa for siden:
E er på min fjerde uke i ketose nå, og farga håret rett før e starta...ser allerede en veldig veldig tydelig ettervekst!!:)
Tiril77 sa for siden:
Jeg er stort sett frisk og rask hele tiden, uansett... Men jeg merker at jeg er langt mere opplagt i hvertfall :D
Og en annen ting.. Mulig litt OT, men jeg har en liten hund som har epilepsi. Jeg råforer nå med vom&hundemat (dvs hun får bare rent kjøtt) I vanlig tørrför er det en god del karbohydrater.. Etter at jeg har byttet för på henne har hun kun hatt ett anfall, og det var veldig mildt og gikk fort over... De sier jo at et ketogent kosthold skal hjelpe for barn som har epilepsi, men det ser jammen ut til å funke på hunder også :D
Aline sa for siden:
Så bra! :)
Gracella sa for siden:
Jeg hadde alltid en til to perioder hver vinter med forkjølelse og kraftig rennende nese. Det har jeg ikke hatt siden jeg begynte med ketolyse (lever enda ketogent) for nesten tre år siden.
Tror ikke at det er tilfeldig, nei ;)
Etherena sa for siden:
.......
Nicpins sa for siden:
Har ikke vært så mye som snørrete engang, de siste fire åra på lavkarbo :D
Og jeg pleide å være sylta hele vinteren, og høsten og våren med...
langaard sa for siden:
Så BRA og høre !! Vår lille hund spiser kun vom våtfor uten tilsatt kh, og er superfrisk og i storform!!:)
otika sa for siden:
Vi er 4 som lever lavkarbo og ingen av oss har vært syke siste 6 månedene :D mini har snørra litt nå,men ikke noe mere enn det,andre har hatt 2-3 runder spysjuken og influensa,vi har ikke hatt noe. Skylder på kostholdet :D
Kitsu sa for siden:
Huh - når du sier det... Har jobbet med, bokstavelig talt, "snørrunger" i hele vinter og bare vært minimalt forkjølt. Jeg som bruker ha bronkitt, halsbetennelser og bihulebetennelser hele vinteren gjennom. Sambo'n derimot ble kjempesyk forrige uke, uten å smitte meg. Er godt mulig det er kosten.
Cherry sa for siden:
Kom til å tenke på at jeg har vært mer eller mindre syk nesten tre måneder og har frikort hos legen, noe som passer veldig bra med livssituasjonen nå :p
Etherena sa for siden:
Gracella sa for siden:
Sjekk tickeren...
TrineG sa for siden:
Tror du det kan hjelpe på hunder med sterk allergi. Kjenner en liten hund som er ekstremt plaget, jeg sa til eieren at jeg ville prøvd vom. Jeg bruker det selv på mine hunder og er kjempe fornøyd:D Ble litt OT dette ;)
Tiril77 sa for siden:
Med veldig høy sansynlighet vil det hjelpe veldig :D Jeg jobber i dyrebutikk og har tidligere jobbet på klinikk, og flere tilfeller er allergihunder blitt betraktlig bedre på råforing ;) Dere får bare prøve ut å se hva som hjelper. Man får jo vom og hundemat pølsene i flere forskjellige varianter.. Noen tåler godt å gå på den vanlige nr25 (vom. laks, kylling....) Mens andre igjen må kanskje gå på rene produkter som ren vom, ren kylling. laks etc...
En kunde på jobben har en cocker spaniel som er sterkt allergisk. Den gikk tidligere kun på hydralisert tørrfor som de kjøpte hos veterinær og fungerte ikke optimalt.. Den klødde seg så den omtrent var hårløs.. Den går nå på en blanding av dette tørrforet, ris og ren vom og fungerer superbra :D
Hunden min er en hvit dvergschnauzer. Hun hadde før tedens til litt rennende øyne og var ofte litt rød i skjegg og nederst på labbene.. Dette er faktisk helt vekk med V&H :D:D Oppdretteren min hadde før et tilfelle med en hund som stadig hadde tilbakevendene ørebetennelser og sopp. Dette er også blitt borte med dette foret.. Så ja, jeg går 100% for råforing!! ;)
TrineG sa for siden:
Var det jeg håpet på å høre ! skal be henne prøve det:D Takk for svar !
Rin sa for siden:
Hehe. Samboern (som ikke spiser lavkarbo) har vært syk "hele tiden" i vinter, 2-3 runder omgangssyke og noen forkjølelser og en halsbetennelse - jeg har sluppet unna alt sammen. Men jeg kan ikke kreditere kostholdet for det - jeg har et immunforsvar som er helt på tuppa, og sånn foruten å angripe egen kropp i hytt og pine, passer det visst også på at jeg er snørre-fri 99% av tiden. :cool:
Matglad sa for siden:
I tillegg til å ha blitt generelt mye friskere og kvitt mange tidligere plager, er jeg faktisk nå aldri syk. For et par uker siden merket jeg litt "rusk i maskineriet" som varte noen dager, men ble ikke syk og måtte ikke være hjemme fra jobb.
Har selv en søster med flere barn som er syke hele tiden. De sender liksom stafettpinnen videre. Desverre er hun ikke lydhør for lavkarbo. Hun er ernæringlærer på videregående, og er tro mot statens pokkers ernæringsråd.
Jeg merker jeg er veldig nysgjerrig på hva som hadde skjedd dersom de hadde lagt om til lavkarbo. Men å være profet i eget land, eller i egen familie, er ikke nødvendigvis veldig lett. Så jeg får bare være glad at jeg selv har fått en enorm bonus av min innsats :).
otika sa for siden:
Der har du søsteren min også :rolleyes: på 3 måneder har de hatt omgangssyken 3 ganger :eek: og maaaange episoder hvor alle unga har hatt feber og snørr,2 av unga fikk vannkopper rett før jul,og alle lå med influensa fra 1 juledag.Hun har snart rekord i å være hjemme med syke barn.Vi derimot har hatt 1 dag hjemme med feber gutt (38.1) og minimalt med hoste,og han min har astma, og da snakker vi siste 6 månedene :D
Å snakke om lavkarbo hos dem er dødfødt,selv om hun er motstander av lett produkter ,så de får bare ligge syke hele gjengen,DET orker ikke vi :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.