Jeg har sett noen programmer av slankekrigen og de folka der bare raser ned. Opp til 7 kg i uka. Noen går jo ned 50 60 kg i løpet av 11 uker. Jeg fatter bare ikkeat det er mulig.Men hva spiser de egentlig der.Har aldri sett at vi får vite noe om det...
De siste sesongene har de fokusert endel på GI, sammen med kalorier da:) De spiser mest karbohydrater tidlig på dagen, før og under trening også ikke så mye når treningsdagen er over. Jillian er veldig opptatt av økologisk mat, så det meste de spiser av frukt, grønnsaker osv er økologisk.
Og ja. Treninga gjør det meste.. De trener av seg mye mer enn de får i seg, hver eneste dag. Kaloriunderskuddet pr. dag kan ligge på flere tusen kalorier. Hvis man skal gå ut i fra at en kalori er en kalori, så skal det rundt 7500 kalorier i underskudd til, for å gå ned 1 kg..
Husk også at mange av disse har ekstremt mange kilo de skal ned og sikkert egentlig har et behov på mange tusen kalorier bare for å holde vekta. Så da skal det vel ikke så mye til for at de går ned, sammen med den treningen de får.
Det lurer jeg også på. De bygger masse muskler som veier en del i tillegg til at de går ned i fettprosent. Det er ekstremt hvor fort det går. Når de er ferdigslanket har de ikke masse løs hud, nettop pga all styrketreningen.Eller tar jeg feil? Opererer de bort løshud i det skjulte?
Siste programmet på norsk TV var de jo gigasvære. Mange av de sånn type 3,5 gang MEG, og jeg føler meg jo stappfeit. Jo større man er jo raskere går man jo ned. Spes med knalltrening. Jeg er bare litt redd for at noen prøver dette selv og tror at 50 kg er realistisk vektnedgang på 12 uker. Tok meg to år å kvitte meg med så mye vekt, selv med ekstremt treningsregime og nesten-nazi kosthold.
Kanksje de mister noe, men se på de når de er ferdig. De har masse muskler. Jeg tror ikke de hadde så mye som tykke. Mange tykke er svake om de ikke trener og sitter for det meste gjennom dagen. Eller handler det mye om å styrke de eksisterende musklene? Jeg har ikke forsket på muskelfibre med unntak av dets bestanddeler, så jeg vet jammen ikke. Jeg husker faren min sa jeg hadde fiskeboller til muskler i armene mine som barn, men er ikke det fettet og ikke musklene han da kjente på? Kan muskler være så slappe og svake som om de nesten er dødkjøtt?
De fleste får løshud, men holder det inne med diverse remedier. Det er nok en grunn til at de i løpet av hele sesongen tar av seg skjorter og singletter under innveiingen, mens på finalen så har de den på hele veien. Det er flere av dem som har opptredd på diverse legeprogram ang opererasjon pga løshud.
De bygger nok også endel muskler, som kanskje gjør at de ikke får så mye løshud på armer, bein, osv.
Hehe, ja det er nok veldig forskjellig;) Men ser på veldig mange av Biggest loserfolka har like store legger når de er ferdigslanket, som når de begynte..
Eller de er nok ikke like store, men de har på en måte ikke helt fulgt resten av kroppens tempo.
Når jeg var yngre og slanket meg 25 kg i løpet av åtte måneder så sto leggene bom stille nesten hele veien også brått en dag så slapp de fra seg noe helt innmari med fett eller hva det var. Virker som at de gjør det nå også.
Var det ikke en eller annen som spurte om det i en episode av slankekrigen, tro? Som fikk som svar at leggene var store fordi overvektige ofte har mye vann i beina..noe som gjorde at kroppen likte å lagre fett der...og at det var noe av det siste som slapp?
Muligens en liten downer for deg, men kan det være at du har naturlige "tømmerstokklegger":p
Mamma har også generelt tykke legger, selv om hun er greit slank. Det har hun alltid hatt. Jeg har også hatt tykke legger, men det var tydeligvis mye fett, for nå får jeg pailabbene mine inn i vanlige støveletter liksom :p
Jeg har hørt at det kan være litt at leggene bærer veldig mye av vekten og derfor så bygger de seg veldig opp. Leggene disser jo ikke liksom. De er harde og muskuløse, selvfølgelig, med fett også, men tror ikke fettprosenten i leggene mine kan matche fettprosenten på magen eller i lårene:p
Ja, vi har "Nordlilegger" som vi kaller dem, mamma og jeg:) Men de har litt å gå på likevel. Gikk ned rundt 8 cm på dem den gangen og har planer om det denne gangen også:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.