Jeg gikk på lavkarbo for rundt ett år siden og da raste kiloene bare av.Den første uken gikk jeg ned 4 kg.Dumme meg gikk tilbake til gamle vaner og de fjorten kg jeg mistet kom tilbake pluss litt til :O( Har begynt på nytt igjen og holdt på i ti dager.Vekttap er knappe en kilo og det kan like gjerne ha med mens syklusen å gjøre.
Hvorfor går jeg ikke ned i samme fart som sist? :confused:
Aner ikke, men jeg skal følge med på denne. Jeg gikk og på lavkarbo, for 1,5 år siden, og jepp, de har lagt seg på igjen, utroligt hvor lett det er å gå tilbake til gamle vaner gitt;)
Jeg har bare gått 1,5 uke enda, og 2 kg i minus, så blir spennende å se om det blir det samme med meg.
Dessverre er det slik at kroppen etterhvert venner seg til et lavt karboinntak. Når du så prøver for andre og tredje eller fjerde gang vil kroppen din stritte i mot. I amerikanske forum kalles det "your golden moment". Du har bare ett "golden moment" og de fleste som går opp igjen har det vanskeligere i annen, tredje eller (God forbid) fjerde runde. Det vil allikevel funke, men det går tregere :) Det hjelper ikke å spise så mye under 20 karber til dagen, men man tåler mindre utskeielser (dvs. man straffes verre og lengre for "tabber") og det virker som om man må bevege seg mer :)
Huff . . . jeg tror ikke dette kan være generelt. Da jeg gikk på ketolysekuren for godt og vel to år siden gikk jeg sakte ned. Så begynte jeg igjen nå. Og gikk ned over fire kilo første uka. . .
Men jeg forventer nå ingen revolusjon. Jeg tar det sakte, men sikkert. dette kostholdet er så bra for meg og kroppen min at jeg skal IKKE 'av' igjen !
Stå på ! Det ER bra for deg også ! Og er det ikke 500 g i uka som er anbefalt da ?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.