Lissi80 sa for siden:
Ja, det har jeg planer om :) Har bestilt og fått cacao butter fra Iherb..Så skal jeg bestille cacao powder så snart de får det inn igjen. Ser at flere tilsetter yacon sirup eller yacon pulver. Hvilken av disse er best og hvilken smak setter dette evt på sjokoladen?
Hvis jeg lager sjokolade med cacao butter og cacao powder, tilsetter litt sukrinmelis og smaker den til med f.eks vaniljepulver eller steviadråper -er det en grei start? Eller er det smak yacon sirup/pulver setter også? Og er evt det å foretrekke framfor f.eks steviadråper?
Har søkt litt på forumet her og kom over en tråd, men ble ikke helt klok på dette. Det koster jo litt så kjedelig og gjøre feil som kan unngås liksom :) Og så er jeg veeeldig glad i mørk sjokolade så vil at det skal bli bra ;)
Skal foresten prøve en variant med havsalt og macadamianøtter og..Freia premium 70% har kommet med det og den var sinnsykt god (kjøpt i sverige) -må jo gå ann å prøve seg frem litt her med saltet?? Noen som har prøvd forresten?
Mange spm, men håper noen vil dele med sine erfaringer :) Legg gjerne ved din beste sjokoladeoppskrift og :) Slik kan vi jo inspirere hverandre :)