Hei!
Startet på lavkarbo i februar, så har ikke gått på det noe spesielt lenge. Har ikke mye, men litt halsbrann hele tiden i det siste. Forferdelig irriterende. Noen som vet hvorfor dette kommer?
Jeg har nesten aldri hatt det før når jeg fråtsa i godteri og brus og alt mulig annet. Det kom vel kanskje max 2 ganger når jeg hadde overspist usunt lenge. Men skjønner ikke hvorfor jeg har det på lavkarbo hele tiden? Det er ikke så veldig vondt egentlig, det er bare litt ubehagelig. Noen som har peiling?
Har ikke peiling på hvorfor det er slik, men det er to ting du kan prøve som har funket utmerket for meg!
Det ene er: Drikk eplecidereddik! Det fjerner halsbrann. Fordi.. Når magen får tilsatt mer surt stopper den produsere surt. Og eplecidereddik er sursnillt. :ja:
Det andre er å gå motsatt vei. Ta en ts natron i et glass vann. Støyt!!
Natron er sterkt basisk og opphever syra. :ja:
Hm, til meg er det helt motsatt! Før hadde jeg masse halsbrann, nå har jeg det bare hvis jeg en sjelden gang har høykarbohelg:) Nok et eksempel på at vi er forskjellige...
Samme her! Var skikkelig plaget med halsbrann på vanlig kost, men på lavkarbo er det helt borte :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.