< Tilbake til oversikten

Voldsom matlyst på kvelden

Lekarbo sa for siden:

Hei
Går på ketolysekuren nå og er i ketolyse nå, sjekket på sticks. Har gått ned 3 kilo ca på 3 uker. Men nå føler jeg at jeg stagnerer veldig. Har en veldig matlyst på kvelden, føler jeg har lyst til å spise noe hele tiden. Fra ca kl 2000 og til 2300. Har begynt å legge inn maten på diett.no og ut i fra det så får jeg i meg ca 70% fett ca 10 % karb og 20 protein. Skal ikke det være en grei fordeling? :confused:

Noen andre som er veldig sultne :hungry: på kvelden ?? Morgenen og dagen er det ikke noe problem :smile:

Nerthus sa for siden:

Hm - kanskje du spiser for lite i løpet av dagen?

Nå skal det sies at min personlige erfaring når jeg spiste VELDIG mye (dvs så mye jeg ville) på generell lavkarbo var jeg konstant sulten... med litt mindre mengder forsvant sultfølelsen (ligger vanligvis på 17-1800 kcal pr dag så det er ikke snakk om sulting her altså:))

LinLeia sa for siden:

Jaa,der kjenner jeg meg godt igjen.Hver kveld etter kjøkkenet er ferdig rydda,- må jeg igang med noe mat-greier igjen.

Kanskje sa for siden:

Jeg blir også sulten eller sugen på mat på kvelden. men jeg drikker gjerne eggemelk da, eller koker meg te. Og det hjelper litt :-)

babydoll sa for siden:

Når spiser du det siste "ordinære" måltidet? Det kan være du rett og slett spiser det for tidlig. Selv er jeg veldig kveldsfysen, og løser det med å forskyve spisemønsteret så middagsmaten kommer sent. Spiser normalt middag rundt 20-21.

Lekarbo sa for siden:

Jeg spiser relativt tidlig, har to barn i skolealder så det blir middag rundt 4-5 tiden. Prøver å spise et måltid på kvelden, som eks tyrkisk yoghert m nøtter. Men da har jeg lyst på enda mer og enda mer... og det ender med at jeg sitter der og blir veldig mett og dårlig samvittighet :(....
Men noe positivt er det jo, har fått mye bedre energi etter jeg har begynt på lavkarbo/ketolyse. Mye mindre magevondt og mindre hodepine :D:D:D

Timiane sa for siden:

"Spise når man er sulten til man er passe mett". Det sier ketolyseboken . Men ikke alltid så lett i praksis.

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, hadde det slik første tiden. Har bedret seg. Er man vant til å småspise på kvelden, kan det også være et mønster som må endres. Jeg jobbet mye med dette i begynnelsen, siden jeg var så vant til å ha noe i munnen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.