Jeg ble her forleden dag tipset om at atkins barene skulle være fine for å lette på søtsuget. Optimistisk går jeg inn på helsekosten her i Spydeberg, gledet meg enormt til å endelig kunne spise noe skikkelig søtt! Som på alt annet studerer jeg innholdsfortegnelsen nøye, å jeg forsto ingenting! Foran på pakken står det at den inneholder 2,1 karbohydrat per bar, mens bak på pakken sto det at den inneholdt 16 karbohydrater per bar??? Verken jeg eller forloveden min forsto noenting.. Verre var det at kundebehandleren ikke kunne hjelpe oss. Derfor tyr jeg atter en gang til lavkarbo.no. Noen som sitter inne med litt mere informasjon?
Jeg har forstått det slik som Gerd, at det er netcarbs som teller, og går ellers blindt uti fra karbo pr 100 gr ;) Ble tipset om atkins barene selv, for lurte kanskje på fedon sine - da var vist nok atkins bedre på ketolyse :D
Jeg har gitt opp egg for en stund- brakk meg her om dagen. :( Jeg kjøpte barene på meny faktisk. Og det var den med lilla på jeg likte best, en med blått på var og ok.. smakte litt som koke sjokolade. Har prøvd og er fortsatt i ketose. Selv om vi nå heller litt mer mot Lindberg ;) Så er Andersen stemmen i bakhodet;)
Jeg tenker liksom at dere må jo gjøre det dere føler er best selv.. Om dere føler at ketolyse blir litt for tøft, er et jo bare å endre litt på det. Fedon tillater jo langt mere karbohydrater enn ketolyse, kanskje det passer bedre for dere :) Da må jeg prøve en bar å se hva jeg syns.. Jeg leste at for noen var de en skikkelig party stopper!
Man må jo nesten bare prøve seg fram :) Jeg har gått ned 1 kg til og ikke merket noe til det.. De sier jo at meieri produkter og kan være party stoppere , men har ikke merket noe ennå .. Du er jo dyktig med trening og - så tror det skal gå fint :D Vi følger fedon mer nå, men er fortsatt i ketose. Sjekket med sticks i går . Og skal forsåvidt sjekke i kveld og.
Jeg drikker verken lettbrus eller lettsaft, men inni mellom unner jeg meg en skål med sukkerfri gele med krem til (kanskje 3 ganger i uken).... Har vært i ketose i 4 uker nå, ligger på mellom 10 og 15 karber om dagen. Spiser fett kjøtt hver eneste dag, selvfølgelig alltid med grønnsaker til.. Å jeg drikker masse masse vann, kanskje opp mot 4 liter daglig! Å jeg trener MYE, 5-6 dager i uken... Da kan det vel umulig skade med en atkins bar inni mellom? Eller kanskje det er best å bare skygge unna?
Om jeg skal velge en sjokolade er atkins decandense førstevalg fordi den inneholder mer proteiner enn vanlig sukkerfri sjokolade. Den metter derfor mer.På rema er den ikke så verst på pris.Ligger ved kost-tilskuddene.
:o Litt.. Har lest der før, men skjønner ikke alt. Men takk for hjelpen :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.