< Tilbake til oversikten

Verdens beste kjøttboller - Tapasboller

sandrah sa for siden:

naammm, de er sååå saftige og gode! kunne spist de hver dag! :D

500 g kjøttdeig
1 ts salt
½ ts pepper
1 stk egg
Ca.100 g chorizopølse (Prøvde med salami, og det smakte også kjempegodt! Sparer litt penger på det ;) )
1 pakke fetaost (den i kartong)

Kutt chorizopølse/salami i små terninger. Bland alt sammen. Lettest å bruke hendene til å mose alt sammen.

Lag små runde boller av de. Stek de først i panna til de blir litt stekt, så setter du de i stekovnen på ca 200 grader i kanskje 10-15 min.

Vi bruker å ha salsa eller aioli til (det var før jeg begynte med lavkarbo.. HÅPER ikke der er så mye karbo i aioli, for det er sååå godt!) Kanksje brokkoli hadde vært godt til :)

sirimor sa for siden:

DET hørtes godt ut! Takk for oppskrift:)

mallilen sa for siden:

Aioli lager du himla enkelt og så å si karbofritt selv: 1 egg, 1 eggeplomme, fyll opp med olje til 0,5 liter, ha i krydder, sett oppi stavmikseren, vent en stundslik at egg og olje har samme temperatur, og start opp mikseren mens du drar saaakte oppover.
Jeg ender alltid opp med å etterkrydre: salt, hvitløkspulver, cayennepepper, svartpepper. Har i litt vann om den blir for tykk.

Eter aioli på så å si alt av kjøtt og grønnsaker ;)

Og nå skal jeg prøve dem på kjøttbollene dine også :p

sandrah sa for siden:

oisann! det må jeg prøve!

tror det blir kjøttboller i morgen, gitt ;-) får helt vann i munnen av å tenke på de! :-D

Eirorinon sa for siden:

Jeg laget disse i kveld, og de var kjempegode!:D Mye smak, i motsetning til de andre lavkarbomiddagen jeg har laget (som riktignok ikke er så mange foreløpig, men endog..) ;) Anbefales! Var så sulten at jeg ikke gadd å lage noe særlig tilbehør, men jeg tok litt tzatziki- og hvitløks-og urtepulver og blandet inn i rømme. Var godt :p

sandrah sa for siden:

Glemte jo å si at man kan lage hamburgere av samme oppskriften også! :) nammmmm

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.