< Tilbake til oversikten

Tørst...

Tine123 sa for siden:

Er det normalt at man blir mer tørst enn vanlig når man spiser lavkarbo?
Tror jeg stort sett er under 50 g karbohydrater i døgnet, men opplever at jeg er tørst hele tiden...:confused:

Georgine sa for siden:

Det er helt vanlig ja.

IKJ sa for siden:

Å bra er jo det! Da er det lettere å huske å drikke nok vann;)

Bindi sa for siden:

Jeg er vannvittig tørst hele tiden, drikker flere liter vann per dag.

ada-emilie sa for siden:

Ja, man trenger mer vann for å forbrenne alt fettet. Noen opplever også sterkere tørste ved magnesiumtilskudd.

ruslepølsa sa for siden:

Om du er tørst hele tiden kan det også være et symptom på diabetes..
Mulig du burde snakke med din lege.

Georgine sa for siden:

Er man i ketose er det helt vanlig å være tørst. Dersom man ikke var spesielt tørst før man gikk inn i ketose er det ikke noe å reagere på.

Anos sa for siden:

Jeg var lite tørst før jeg begynte med lavkarbo, jeg drakk et glass til hvert måltid men aldri mer. Nå drikker jeg hele tiden, mange liter for dagen. Som de andre sier er det nok helt normalt!

Zalah sa for siden:

Bare pass på at du drikker VANN for tørsten, ikke lightsaft o.l. Det blir du bare ennå mere tørst av!:rolleyes:

sigboh sa for siden:

Jøss, dette visste jeg ikke at var normalt. Har kanskje ikk merket noe til det selv fordi jeg alltid er tørst og drikker hele tiden (Ja, jeg har blitt testet for diabetes, men har ikke dette). :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.