Dette er min favoritt kyllingrett. Blir veldig saftig og god på smak.
1 pk kyllingfilèt - jeg hadde 8 i denne
1/2 pk pepperoni i skiver
1 pk mozzarella ost
1/2 boks philadelfia ost, gjerne med krydder
2 dl fløte + -
Valgfrie grønnsaker. Jeg brukte brokkoliblanding og 1/2 finhakket løk
Skjær tre snitt i kyllingfilètene
Sett en el to pepperonipølser i hvert snitt
Smør ei ildfast form med olivenolje med litt hvitløk i
Legg kyllingfilètene og løk i formen - stekes på 225 grader midt i ovnen ca 20 min
Etter ca 8 min heller du i fløten blandet med kremosten. Legg grønnsaker mellom filètene. Strø over mozzarellaen. Krydre med paprika, pepper, salt, hvitløk mm etter smak.
Dekk med litt aluminiumsfolie så ikke det svir seg. Fjern denne når det gjenstår 5 min av steketiden. Slik att osten får litt farge. Gi den gjerne noen minutter ekstra så du er sikker på att alt er gjennomstekt. Se att sausen bobler skikkelig overalt.
Dette er nydelig servert sammen med en frisk salat :D
Så bra att du likte det! Dette er en kyllingrett jeg aldri blir lei av. Hvis man vil lage bare kyllingen så gjør man det på samme måte, legger på mozzarella på slutten av steketidn. Serveres med ønsket tilbehør.
Pepperonien gir en veldig god smak til kyllingen, og den blir saftigere pga fettet i pepperonipølsen. :D
Jeg lagde denne i forrige uke, kjempegodt! Jeg syntes ofte kylling alene blir litt smakløst, men pepperonien satte smak på hele kyllingen og sausen. Mann og barn heiv også innpå. Kjekt med middager som hele familien liker.
Virkelig godt - anbefales. Jeg pleier å bruke endel hvitløk og chili i også, så får sausen en ekstra "sting".
(Jammen godt jeg har spist frokost, elles hadde jeg vel spist resten fra i går, som egentlig skal være middag i dag :o)
Denne var supergod! Jeg hadde ikke salat til, spiste det bare som det var. Neste gang skal jeg ha oppi litt mer grønnsaker, synes kanskje det ble hakket for lite med bare løk og brokkoli.
Tusen takk for oppskrift! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.