Jeg ville bare prøve dette, og når jeg prøver ting pleier det ikke og funke, men gud - det er som og spise vanlig rundstykke jo! jeg fulgte oppskriften til lisbeths pitabrød, men byttet ut noen ting da jeg ikke hadde alt i hus, og da gjorde jeg sånn:
1,5 dl vann
25 g fersk gjær
1 ss fiberhusk
1,5 ss olje
1/2 ts salt
40 g revet ost
50 g glutenmel
25 g kruskakli
20 g soyaprotein
Ha fingervarmt vann oppi sammen med gjæren, og ha deretter oppi fiberhusk, rør godt. La dette stå i ca 10 minutter før du blander i olje,salt og ost. Deretter må melblandingen blandes veeeeeldig godt i, det er enklest og bruke hansker. den skal bli seig og slippe bollen, og må jobbes med en liten stund, så kan du rulle ut små boller, av denne oppskriften blir det vel ca 6 boller, alt etter hvilken størrelse du ønsker. La dem stå og heve på bakeplaten under plast i ca 40 minutter - så steker du dem på varmluft på 210 grader i ca 12 minutter. litt usikker hvis du ikke bruker varmluft, men jeg ville prøve og lage et par pitabrød og av dette.
Delte et rykende ferskt rundstykke i 2 og hadde ost på. OMG så godt. ville bare dele:D ca 20 karber i hele oppskriften, så lager du 6 stykker blir det 3,3 karbe per stykk. Ikke noe jeg kan spise myyye av, men forferdelig glad jeg kan i det hele tatt!
her (på bloggen min) har jeg lagt ut bilde av herligheten delt i 2:D
det er karbo i glutenmelet, det er mel med gluten slik at bakverket hever:) finnes på helsekost. er vel ca 10 karbo fra glutenmelet i denne oppskriften:)
Dette glutenmelet er det kun 15 kh pr 100 gram. Brukt i denne oppskriften vil det "kun"bli 7,5 kh av melet - altså du kan spare litt kh der. Man får spare på karbene der man kan.
Hvis det er første gang dere handler på Iherb, så bruk gjerne koden min under her, så får dere 5$ avslag.
Husk å handle under 200 kr (unngå toll)
og under 1,36 kg (billigste frakt til kun 4$)
:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.