Var hos legen min i dag tidlig, og hun ville legge meg inn på sykehus. Jeg ble henvist dit, og tok blodprøver og ble undersøkt. Alle blodprøvene var så perfekte du kunne få de til. Legen min hadde mistanke om blindtarmsbetennelse. Men har ikke feber, og alle blodprøvene er for bra så de sendte meg hjem. Crp var også bra. Kan man ha blindtarmbetennelse uten å ha feber, og ha normale blodprøver? De snakket at det kunne være noe gynekologisk. Har hatt blødninger fra underlivet i to uker, og stikkinger der. Tok celle prøve for et par mnd. siden, kan ikke være noe der da eller? Eller kan celleforandringer plutselig komme? Har blitt henvist til mammografi, fordi jeg har hovne lymfekjertler under armene, høyre har blitt mer hoven. Men nå er det mest magesmertene som sitter litt på nedsiden av navlen og på høyre side. Gjør kjempe vondt å ta der. Også kjempe vondt å klemme og slippe opp. De kommer mer og mer, og de på sykehuset sa jeg skulle ringe om jeg ble verre. Formen er jo lik, men smertene er mye mer. Måtte ringe legevakta og fått time 21.45. Håper neon her kan svare meg på om jeg bør mase om å få undersøkt mere om blindtarmen? lest et par hendelser der noen har endt med sprukket blindtarm fordi blodprøver har vært normale.
Mas til du føler deg trygg på å bli tatt vare på! Hovne lymfekjertler tyder jo på en infeksjon av noe slag - så det er ihvertfall et eller annet på gang.
Det kan også være en sprukken vanncyste på eggstokkene faktisk - søstra mi hadde en sånn som sprakk og ble akutt-lagtinn med ekstreme smerter akkurat der - men de fant ingen blindtarmbetennelse. Dette er ikke farlig men kan være ekstremt smertefullt.
Hvis du er alene og et stykke unna sykehus - vel fortell dette til legen, ta med deg tannbørste i tilfelle de velger å legge deg inn... det viktigste er at DU ikke går hjem og er redd for hva som eventuelt kan skje!
PCOS? hva er det? Er ikke bare å si at jeg er redd for hva som vil skje. Enten legger de meg inn eller ikke. Som regel sender de meg hjem. har opplevd dette mye. Har alltid normale blodprøver selv om jeg har infeksjoner i kroppen. Og samme med crp. Aldri høy. Lymfekjertlene har vært hovne lengre enn smertene, og legen som henviste meg sa at det er usannsynlig at lymfene under armene har noen påvirking på blindtarm.
Høres veldig ut som eggstokkbetennelse spør du meg.. Har hatt det to ganger, og det har vært på samme måte som du beskriver.. Jeg har fått forbud om å bruke tamponger, og etter at jeg har kuttet det ut, så har jeg faktisk ikke hatt flere infeksjoner ;)
Dette høres ut som eggstokkbetennelse eller så kan du ha endometriose. Nå vet jeg jo ikke alderen din, men er du litt godt voksen og er kommet i den alderen der vi slutter med våre kvinnelige månedlige plager, ja da kan det være et av de siste eggene som er på vei ut og det ER utrolig smertefult for noen. Denne tråden begynte jo igår og du hadde time på legevakta på kvelden så de fant vel noe der, så nå er du sikkert fikset:-) Ønsker deg god bedring.
Ble operert 15.03.2011. de fjernet blindtarmen. de var litt usikre, så sendte den inn på histologi. Det tar ca 2 uker. Jeg kom hjem i går, og begynner å komme meg. Men har vodnt i sårene og og er støl i nakke og rygg. De syntes blindtarmen så litt betent ut, derfor tok de å fjernet den. De gikk inn med kikkhull for å se, så så de at den så litt betent ut, så da fjernet de den. Nå er jeg iallefall kvitt den elendigehta.
Det virker som om det er om å gjøre å sende folk hjem i dagens samfunn. Var ikke i stand til å dra hjem, egentlig ikke nå hell, men måtte hjem. Blir og er dårlig av narkosen, og litt neddopa av medisiner fortsatt. Savner å kan sove på hvilken side jeg vil. Blir bare rygg eller høyresiden. Venstre sitter det sting og ved navlen sitter det sting. De sa jeg ikke kunne dra hjem før de så tarmen fungerte riktig. Men den har foreløpig ikke fått prøvd seg. Har ikke vært på do og hatt avføring på 3 dager. Så får håpe den kommer igang snart. Spiste som sagt to karbonader i går, da fikk jeg dra hjem.
Stakkars deg. Det der hørtes ikke godt ut !
Når jeg leste de første postene dine hørtes det unektelig ut som blindtarmen, eggstokkene eller faktisk nyrebekken betennelse. Hvis du fortsetter å ha vondt når du har kommet deg etter operasjonen, så få dette også sjekket.
Jeg er veteran m.h.t nyrebekken problemer, har hatt det siden jeg var liten. I fjor fikk jeg skikkelige magesmerter, slik du beskrev. Men det var ulikt hva jeg hadde hatt før. Ble lagt inn på sykehus akutt og det ble etter ultralyd konstatert blindtarm betennelse. Da de opererte fant de en frisk blindtarm, så de sydde meg igjen uten å ta ut faenskapet. (Jeg spurte hvorfor de ikke likegodt fjernet den når de først var der inne, men lege svarte at de "fjerner ikke friske organer". Akk ja.
Etterpå fant de ut at det nok var nyrenbekken betennelse :rolleyes: Ble medisinert og siden har jeg ikke hatt problem :)
Så bra å høre at du er frisk. Hva slags medisiner får du i fht nyrebekkenet? Jeg har ofte uvi, men slo ikke ut på prøvene. Men har hatt mensen i over 2 uker nå, så de trodde det var gynekologisk også ja. Skal til gynekolog den 31. allerede. (gruer meg som en unge) hater å gå til gynekologen.
Men et spm til. Er det normalt å ha bare diare etter en blindtarms operasjon? Magen har kommet igang for fullt nå ja, bare vann. Akkurat som jeg var før operasjonen.
Da kom jeg hjem fra sykehuset igjen på fredag. har fått kraftig postoperativ infeksjon i såret ved navelen. Fikk antibiotika iv fra tirsdag til fredag, så hjem med 600 mg x 4 i 10 dager. Virker som det har begynt å roe seg. yes. men så ringte legen meg på fredag. Han fortalte resultatet av histologien av blindtarmen, og jeg har hatt rett hele tiden. Den har vært kronisk betent. Så han sa jeg ble operert for en kronisk syk blindtarm, og ikke en frisk blindtram. Nå blir jeg kansje kvitt magesmertene?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.